Alla inlägg den 26 december 2006

Av Tuffa & Grynet - 26 december 2006 11:24

Idag har vi klättrat i berget. Det är kul tycker jag. Sen kan man sitta längst upp med nosen i vinden och kika ut över allt. Vi hittade lite justa spår att nosa i, nån kul pinne jag bar på en stund...Förresten hade jag vakttjänst i natt. Det var flockmedlemmar som inte var hemma när det var dags att gå till sängs. Jag sover ju på nedervåningen, ganska nära dörren så jag har full koll. Tror ni inte att det var någon som försökte smyga sig in i huset nån gång efter ärbar tid? Dom fick minsann veta att jag hade koll. Rejält briard-ylade vart dom. Sen pratade dom och tände lyset och då var det mattes syster. Dom gjorde iordning fika så att jag fick smaka julskinka. Gott. En timme senare var det klippt igen. En förlupen syster till tassade in och vart utskälld till en början... Min matte tyckte det var tröttsamt och stängde dörren om sig och husse så att vi fick fika ifred. Sen gick dom förlupna och lade sig, men glömde öppna dörren in till matte! Hemska tider. Jag fick alltså ensamt ansvar för nattvakten för nio tvåbeningar och fyra katter... Läskigt... Frammåt morgonen tyckte jag att jag hörde nått misstänkt igen och drog i för kung och fosterland. Då kom matte och öppnade så att jag fick komma in och sova. Skönt...Briard på vakt - det är mackt! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards