Direktlänk till inlägg 27 december 2006

Vart på byn

Av Tuffa & Grynet - 27 december 2006 19:53

Varit inne "på byn" idag och nosat efter de lokala byfånarna. Skoj att komma ut och vädra lite i främmande marker. Dom häringa inlandsborna har ju knappt sett nån hund som mig tidigare heller och jag fick lite blickar. Matte hörde nån mumla om afghan, jag menar hallå! Ser jag ut som nån jäkla schamponerad och friserad mopp till vinthund kanske? Nä, skulle inte tro det heller. Hade ju förstås inte hjälpt att berätta att jag är en Briard heller. Det var en gubbe som frågade matte en gång vad det var för ras på mig. - En briard, sa matte - En bastard? sa gubben då. Morr....Sen var jag ut med husse i skogen en sväng, och så har jag hjälpt mormor att äta upp all gammal prinskorv. Jag är ju så himla bussig att jag ställde upp såklart. Mormor är bra, hon bara ger korven, för husse och matte måste man alltid jobba lite för gobitarna.Mer korv till briarden - gammal sallad till bastarden /Tuffa

 
 
Hedwig

Hedwig

28 december 2006 14:48

Det kom fram en gubbe till oss en gång och tyckte jag var en sådan fin afghan. Han visste för han hade minsann fött upp sådana. Väldigt fin var jag sa han....hrm...antingen födde han upp väldans fula afghaner eller så hade synen krafitgt förändrats för honom på äldre dar. Sist jag kollade i spegeln såg jag ut som en stor tuff briard, ingenting annat.

http://hem.spray.se/heddas_place

 
Tuffa

Tuffa

28 december 2006 17:09

Jag tycker i alla fall att du ser ascool och supertuff ut i din korta frilla, snyggt med dom lockiga öronen. Matte tyckte att jag också kanske skulle få se ut så nån gång i framtiden!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ester

28 december 2006 20:57

Tjena Afghanen :-) Min matte brukar hjälpa mej hit ibland så jag kan hålla mej uppdaterad om vad du håller på med.
Min saliga moder (hon med de stora öronen) har blivit misstagen för att vara en Skyeterrier av en tant som en gång ägt en sån. Tanten måste ju ha växt en halvmeter sen dess, för de saknar ju ben de där hundarna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards