Alla inlägg den 1 januari 2007

Av Tuffa & Grynet - 1 januari 2007 13:57

Tillbaka hemma efter en hektisk kväll hos hussfar och hussmor. Det var massor av människor och så jag och den korviga kompisen, basseten Maja. Massor av tillfällen att tigga godbitar av människor som inte är vana att stå emot briard-charmen...Sen poffade och smällde det ute hela kvällen. Jag och matte var ute och prommenerade och det var så trevligt för där fanns det fortfarande snö! Sen när det var nästan natt så skulle plötsligt ALLA gå ut. Jubel och fröjd. Poffade och smällde gjorde det ännu värre än vanligt. Jag bryr mig ju inte om sånt, man är väl skottfast!Men då gjorde dom nått läskigt. Satte små pinnar i ett ställ och tände på och då pep och fräste det iväg och sen så började det regna stjärnor! Huga, kanske himlen är på väg att trilla över mig! jag vart faktiskt lite betänksam där och ville gärna sitta mellan mattes ben, sen såg jag att hela himlen faktiskt var full av sånt där fallande lysande. Då gick matte och jag in och åt godis och lyssnade på popmusik istället. Trevligt!Husse och jag var ut en sväng till men då var det bara det där poffet och panget igen och inget väs och fräs och pip. Då brydde jag mig inte om det utan lekte med husse och jagade honom.Sen sov vi uppe och matte öppnade fönstret så att det vart svalt och skönt och hon sov på en madrass på golvet så det var jättelätt att lägga sig hos henne. JAg sov där hela natten. Mysigt!Gott nytt år, hoppas jag alla får! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards