Alla inlägg den 20 januari 2007

Av Tuffa & Grynet - 20 januari 2007 22:37

Arton minusgrader, strålande sol och vindstilla. Musmigt väder! Husse och matte lämnade slipningen och spacklingen därhän och tog sina skidor (och mig såklart) och skidade ut på isen. Det var superskönt. Jag skar mig lite i tassen tydligen för snöklumparna som husse plockade ur min vänstra tass var lite blodig. Men jag kände ju inget utan ägnade mig åt att äta snö, nosa efter räven som tassat runt där nere och tigga gotter av husse och matte. Det är besvärligt när dom delar sig och skidar på lite håll, man måste ju försöka få dom att fatta att man skall gå alle zusammen. Flock! Så då springer man mellan dom, fram och tillbaka. Till slut ger det resultat och då är vi samlade igen. Skönt. En och en halv timme skidade vi. Sen hade jag frost i hela skägget, runt nosen och i tassarna. Hela bringan var full av frost och jag såg ut som ett lejon sade matte. Hon såg rätt kul ut själv med frost i håret och på kragen. Sen gick vi in och fikade bullar och choklad. Matte och jag sov middag på sängen en stund också. Är det inte skönt att vara hund så säg!Kul med skidor, blä för blidor! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards