Alla inlägg den 23 februari 2007

Av Tuffa & Grynet - 23 februari 2007 08:47

Fin morgon. Minus 28 och frasigt i luften. Matte och jag strosade ner mot stranden. Ganska tysta var vi... Så plötsligt så reser sig någon som har legat nästan vid våran båt och sovit! Stor var den! En älg! Jag vart ganska barsk i tonen och tänkte att nä, det här får jag ta hand om själv. Matte är inte till någon hjälp. Så jag gjorde som Tuna sade och skällde. Gick fram 20 meter också och blåste upp mig så gott det gick. Frustade lite och spännde ögonen i älguslingen.Då vände den och travade iväg ut mot Mörön. Jag stod kvar och kännde mig nöjd med mig själv. När älgen kommit nästan över till Mörö-stranden så sprang jag fram och kollade så att den inte gjort något med båten. Det hade den inte. Däremot fanns det en grop där den legat och sovit. Luktade mssor av jättespännande saker gjorde det. Nosen gick varm.Sen gick vi in och berättade för husse vad duktig jag var!Snart är det helg och jag jagar älg! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards