Direktlänk till inlägg 29 mars 2007

Lerig-tass-tiden

Av Tuffa & Grynet - 29 mars 2007 08:06

Så var den här, tiden för leriga tassar. Det är ju ganska mycket snö kvar här så om man är noga med att tassa en stund i snön innan man går in, så räcker det med en snabb handduks-vända. Men snart nog är det dags för den riktiga nitlotte. Tassdusch i badkaret... Jag är inte så förtjust i badkaret måste jag säga. Det är ju inte så himla ofta man blir helschamponerad, men alltsom oftast så säger matte att jag är en surmule och måste tvätta nosen och skägget. Så blir man schampo-mule istället ett tag, men efter nån vecka när man nosat i tillräckligt mycket trevligheter och druckit vatte, och precis har byggt upp en behaglig doft kring munnen så är det kört igen.Tassarna schamponeras inte så ofta, men ibland blir det ju flera duschomgångar per dag när det är geggigt och man är ofta ute.Nu blev jag sådär klagig igen. Fu bubblan vad härlligt det är när det tinar! Det är så förgjordat härligt att galoppera så vatten, sand och snö sprutar. Man kan göra världens stoppslajdar i snön som är kvar och på mornarna är det HÅRD skare. Matte tog till och med sparken i morse. Fabulous!Vem kan gå i lera och sörja? /Tuffa

 
 
Ingen bild

Fritz-Filur

29 mars 2007 18:09

Ih - hvor jeg kender det. I dag da jeg var ude og gå tur, mødte jeg en ny legekammerat, og vi fandt de dejligste vand- og mudderhuller, hvor vi kunne lege og drikke vand.
Men da jeg så kom hjem, skulle jeg have badet ben og tasser i en spand med vand - uff. Matter har slet ingen sans for, hvad der er sjovt og dejligt...!

Det lyder som om du skal have en lillesøster, bare det var mig, men igen har matte og husse en anden mening - jeg forstår det ikke - der er da masser af plads i trädgården, og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at grave huller.

 
Tuffa

Tuffa

29 mars 2007 19:12

Nä, människornas uppfattningar om vad som är trevligt och inte är sannerligen inget man förstår sig på.

Men en lillebror skall du väl ha? Det kanske finns någon kvar när ni kommer upp i sommar, då skall du se att matte och husse har lite svårare att säga nej...

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

29 mars 2007 19:56

Dusch är nåt som människorna uppfunnit bara för att tortera oss stackars försvarslösa hundar.
Här är det så torrt nu att jag blir inte så lerig.
Har hört att jag ska få åka till min älskade bäck i morgon.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bindy

Bindy

30 mars 2007 10:18

Hei. Jeg måtte innom deg, for Sigge sier at du er så tøff:-). Det ser jeg jo at du er.
Og det med å dusje... Fysj, jeg liker det heller ikke. Så fort matte har dusjet meg, ruller jeg rundt på teppene for å gni av meg den ekle schampooduften, hi hi.....
Ha en god påske, Tuffa, og velkommen inn til bloggen min:-).
Klem fra Bindy og mamma`n.

http://Bindy.blogg.no

 
Tuna

Tuna

30 mars 2007 16:31

Samma här - vi bor ju i samma del av landet. Jag vägrar att tvätta mig just nu, det blir bara handdukstork. Jag drar in en del grus tror jag. Hälsningar Tuna

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards