Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av Tuffa & Grynet - 30 augusti 2007 08:04

Igår var matte och vi förbi en sväng på klubben efter jobbet. Solen sken och jag kände mig sugen på att träna. Vi gick ner till planen och matte satte fast mig i en bänk. Sen tränade hon med Grynet! Jämmer och eleände. Den där skitvalpen ska väl inte ta min träningsmatte också?


Jag låg och tyckte synd om mig själv medan matte busade med Grynet. Hoppade lite hinder och kampade med repbollen. Fjams-träning...


Sen var det äntligen min tur! Då fick Gryn sitta fast i bänken... Vi körde lite fot med ordentlig kontakt. Lite inkallning och sedan fick jag prova stegen! Det är lite läskigt. Jag vet inte riktigt hur man bäst tar sig upp. Matte påstår att man skall klättra försiktigt, men jag tycker det verkar mycket bättre att skutta upp. Det tyckte inte matte. Visst hennes sätt kanske inte gör att man ramlar lika ofta som mitt, men det går ju så långsamt!


Sen fick jag ligga bänken igen. Det var rätt OK denna gång. Låg och lyssnade på andra hundar och så. Sen körde vi lite hopp-sitt. Matte tycker jag måste bli bättre på det. Jag tycker hon behöver bli bättre!


Tränat Gryn, inte ett moln i skyn! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards