Alla inlägg under augusti 2007

Av Tuffa & Grynet - 23 augusti 2007 22:34

Matte stod och skottade i det som hon kallar för trädgårdslandet. Tydligen ska hon plantera buskar som det växer sånna godis-hallon och några andra som tydligen kallas jordgubbar där. Vi får inte vara med och gräva där för matte säger att vi blir så jordiga.


Grynet tycker ju förfärligt mycket om att gräva så hon blev besviken när hon inte fick hjälpa matte. Så hon tog saken i egna tassar och grävde på ett annat ställe. Runt ett av dom där pinniga träden som ni andra säger att det kommer att växa äpplen på sedan.


Matte blev inte glad. Grynet var glad. Hon hade grävt jättelänge och eftersom matte och husse redan skottat runt den jorden en del så var det lätt att gräva där. Stora gropar hade hon gjort. Husse blev inte heller glad.


Kanske vi nyttjar ångerveckan på valpen...


Grynet-Glamour skulle varit Grynet-Grävling. /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 22 augusti 2007 21:17

Idag hälsade vi på hemma hos Ester efter att vi varit ute och jobbat. Där bodde det en ny hund! En smalnäst, kroksvansig och skrattande hundflicka som heter Gnista. Hon ser ut lite som Tuna och skall också bli älghund när hon blir stor. Hon och Grynet hade jättekul och brottades och jagade varandra tills dom var helt platta och trötta.


Sen är ju den däringa Dennis där också. Flåsnäsa. Han har fattat tycke för mig. Särskilt för min bakdel... Inte hjälper det att bita honom i mulen heller. Påflugen och enträgen. Mattarna tyckte att jag skulle prova att leka med honom så kanske han fick annat att tänka på, men jag ville inte för då kanske han skulle tro att jag var lättfotad eller nått.


Det var kul i alla fall!


Baknosad och Gnist-knosad/Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 21 augusti 2007 23:21

Det här med att matte och husse jobbar innebär att man får gå upp tidigt på morgonen. Det tycker varken jag eller Grynet är något vidare. Har man tur får man mysa en stund i sängen först men annars kan man försöka snooza i bian så länge det går. När matte går nerför trappan så är det dock bara att tassa med och ta morgonprommenaden. Det är ju i alla fall trevligt.


Morgonprommis är kul även om man kunnat sova till jul. /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 20 augusti 2007 08:25

Jaha. Då var det tillbaka i arbete för husse och matte. Trist, det är bra när dom är hemma hela dagarna.


Alltid på jobbet /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 19 augusti 2007 21:26

Idag har hussfar och hussmor varit och hälsat på. När dom är här är det min uppgift att motionera hussmor. Vi brukar ta en lång och skön prommenad. Grynet fick inte följa med. Jag kan inte hålla reda både på henne och hussmor. För säkerhets skull har vi koppel mellan oss så att jag inte tappar bort hussmor. Det gör inget för det är trevligt att prommenera!


Hussfar och husse hölls bakom ladugården och spikade och sågade och donade. Det skall tydligen bli en koja till traktorn. Den måste få en sådan så att den inte bestämmer sig för att gå i vinteride i år också. Fånigt.


Matte hon fortsatte gräva hon. Märkligt. Undrar hur mycket man kan gräva innan klorna trillar av. Jag har i alla fall fått veta av Sigge att husse och matte inte är på väg in i någon psykos. Det finns träd som det växer äpplen på. Skall bli intressant att se om våra pinniga träd skall göra äpplen. Ännu har dom bara gröna blad. Jag är inte så förtjust i äpplen bara. Det hade varit godare om träden gjort meloner. Kan man få ett sånt istället?


Matte gräver, jag melonträd kräver! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 18 augusti 2007 20:53

Det ska jag bara säga att husse och matte, dom är knepiga dom. Om jag eller Grynet (med största sannolikhet Grynet) skulle komma på tanken att gräva en najs liten grop i trädgården, då blir det fart på dom. Med fy, nej och onda ögat blir man bannad. Men nu skulle ni se dom. Gräver stora gropar, mitt i gräsmattan! Sex stycken! Man tror ju inte att det är sant!


Sen har dom plockat ner några ynkliga, pinniga små träd i groparna och vattnar och har sig. Snackar om äpplen. Jag vet minsann att äpplen, det kommer man hem med i påsar. Jag har aldrig sett några äpplen på pinniga små träd. Kan någon upplysa mig om hur det ligger till? Skall vi påkalla hjälp åt husse och matte eller vad?


Orolig för sammanbrott... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 17 augusti 2007 09:49

Se bara sånt handlag hon har. Den där Puddlaren kommer att få det finemangs. Även om det inte är en briard...


Puss och kram från mig och Grynet! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 16 augusti 2007 22:08

Svårt att välja vad som är bäst! Jag tror nog att spåret är bäst. Räcker längre också! Vi träffade Ester och hennes matte i skogen. Dom hade med sig stora, buffliga killen Dennis också. Vi fick som vanligt sitta i bilen när matte lade spåren. Den däringa Dennis var ute och nosade. Kom fram och kollade in oss. Var tvungen att skälla på honom en del eftersom jag hade Grynet med mig. Måste ju upprätthålla imagen också.


Grynet fick gå sitt spår först. Hon tyckte det var lite märkligt att gå i skogen själv med matte, utan mig. Matte pratade om godisspår åt henne senare. Kanske vore bra för den lilla filuren.


Sen fick jag gå mitt spår. Jag var jättepeppad och gav mig i kast med spåret. Låg som en rem efter marken men plockade alla pinnar. Matte var jättenöjd. Esters matte tyckte att jag skulle ha svårare spår, med spetsvinklar och förledningsspår och sånt. Jag säger bara, bring it on! Gärna för mig!


Sist prommenerade vi hela flocken. Den däringa Dennis var som ett plåster efter mig. Jag försökte bita honom i kinden men han insisterade. Vad är det med killar egentligen?


Ikväll fick vi pro-skutto-skinka av husse. Det är en märklig skinka som matte säger är lufttorkad. Den var i alla fall inte torr, så jag tror hon ljuger. God var den i alla fall!


Skinka så fin, får man av svin! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards