Alla inlägg den 1 september 2007

Av Tuffa & Grynet - 1 september 2007 19:25

Idag har vi varit ute med Fixa och hennes matte och spårat. Det var jättelajbans! Fixas matte gick ett spår åt mig. Matte gick ett åt Fixa. Bra att man kan bytlåna mattar till sånt. Det blir liksom lite mer intressant att följa något som är lite mer "okänt". Matte gjorde ett baby-spår till lilla Gryn också. Ett kort ett med korvbitar i. Förra gången tyckte inte matte att Gryn hade nosen i marken på något övertygande sätt. Nu hade hon det! Tror jag det. Man vill väl inte missa korv heller?


Till slut var det dags för mig att få gå mitt spår. Jag hade fått ligga länge och vänta medans det dracks kaffe och annat oviktigt. Jag var så upptagen med att vänta att jag knappt hörde att det var nån som provsköt sin älgbössa lite längre bort. Fixa tyckte dock att det var lite läbbigt. Grynet är ju lite luddig i huvudet så hon brydde sig inte om panget utan fokuserade på kexen.


Nå, till mitt spår. Långt och knixigt var det. Uppåt gick det och ner i ett sandtag. Sandigt och stenigt. Nosen fick jobba som sjutton! Pinnar hittade jag också. Snabb är jag nu med att ge dom till matte, för då får jag korv! Mums! Synd bara att matte har så dålig kondis, annars kunde vi galoppera hela spåret tycker jag. Hon har börjat hänga som en bromskloss i linan så att jag msåte sakta farten. Helt onödigt tycker jag. Matte påstår att jag kan missa både pinnar och vinklar annars, men jag tvivlar.


Sen fick Gryn ett litet spår till. Vilket fusk! Den här gången hade hon fattat ganska bra vad det gick ut på. Snosade och nosade på riktigt duktigt! Tror jag det. Jag har lärt´na allt jag kan!


Är nöjd med, allt man i livet får

så länge det innefattar spår.... /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards