Alla inlägg den 8 september 2007

Av Tuffa & Grynet - 8 september 2007 18:32

Snygg, snyggare snyggast! Grynisen har provat på att vänstervarva idag och som hon gjorde det! Först spöade hon syrran Greta, sedan så fick hon vänta hur länge som helst på att tävla final. Husse och jag åkte hem och jobbade lite medan matte och Gryn stannade kvar. Sen kom vi tillbaka och hejade på i finalen.


I finalen var dom nästan 40 valpar. Massvis! Först plockade domar-farbrorn ut kanske 15 stycken. Lilla Gryn var med. Sen plockade han ut 7 av dom. Lilla Gryn var med. Nu började matte darra lite i knäna så jag var tvungen att heja ordentligt på dom från åskådarplats. Två valpar skickades ut ur ringen och dom var bara fem kvar. En mopsare blev femma. Grynet var kvar. En liten vit sudd blev fyra. Gryn var kvar. En afghanare blev trea. Gryn var kvar. Nu var det faktiskt bara en sniffsig, kuperad dobberman som var jättesnygg och lilla Gryn kvar!


Dom fick springa jättemånga varv. Husse fick hålla mig hårt för att jag inte skulle hoppa in till dom och springa jag också. Matte började bli trött och Grynisen såg faktiskt lite matt ut. Så fick dom stanna och Gryn fick en stor rosa rosett. Dom hade vunnit! Blev Bäst In Show! Hur stilig som helst är hon min lillasyster. Flott valp stod det i kritiken och domarfarbrorn som dömde finalen sade att hon var jättecharmig. Tror jag det!


Lilla Gryn, snyggaste valpen i byn! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards