Alla inlägg den 9 september 2007

Av Tuffa & Grynet - 9 september 2007 16:13

Efter att ha firat Grynets triumf igår, med lövbiff och räkor så sov vi ganska länge idag. Matte gick faktiskt upp först!

Mitt i dagen packade hon ihop spårgrejerna och skar upp korvbitar. Sen tog hon fram hinkar och några konstiga trägrejjer med långa tänder. Visste inte vad dom skulle med för men strunt i det.

Vi fick sitta kvar i bilen medan matte lade ut spår och husse tog en hink och en trätand-grej och gick ut på hygget brevid. Efter ett tag fick Gryn gå sitt spår. Nu hade hon fattat vad det var man skulle göra! Nosen som en liten dammsugare i marken och stadig fart frammåt. Korv i spåret är finemangs!


Till slut var det min tur. Då jag hoppade ur bilen stod hinkarna där. Fulla med lingon och trätand-grejjerna också. Det var linon-bär-plockare! Nå, till spåret. Det var lite tricksigt för matte sade att det hade kommit tre tanter och trampat runt och plockat lingon i mitt spår efter att hon gått ut det. Tja, det var ju egentligen inga problem. Jag kan ju känna skillnad på matte-spår och tant-spår... Pinnar hittade jag också. Husse var med i spåret och plockade dom där banden matte sätter upp för att hon ska hitta. Han tyckte att jag spårade för snabbt, så han var tvungen att springa för att ta banden också... Hah! Det kan inte gå fort nog säger jag!


Snabba spår i skog och snår! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards