Direktlänk till inlägg 23 september 2007

Jag är godkänd!

Av Tuffa & Grynet - 23 september 2007 15:00

Idag har matte och jag tävlat igen. Det var svalt och skönt ute och jag var jätteladdad. Matte parkerade så att jag såg hur hon lade ut spåret. Jag kunde knappt vänta på att få spåra! De där domar-farbröderna hann inte med... Matte påstod att jag inte heller hann med. Säger att jag missade en pinne, men vaddå. Jag tog ju dom andra två, den där långa som är viktigast hittade jag och en till. Domarfarbröderna gav oss 8 för det. Sen fick vi hoppa i bilen igen och åka till klubben. En ny klubb där jag aldrig varit förut. Vi skulle göra budföring. Superskoj. Jag hade aldrig träffat tjejjen som tog emot oss men hon verkade reko. Jag laddade som sjutton och sprang till henne. Satte mig ganska stjärt-in och så klappade hon mig och sade att jag var duktig. Så fick jag springa tillbaka till matte. Domar-farbröderna gav oss 10!


Sen skulle vi ligga plats. Jag hamnade mellan två schäffrar. Så fort matte lämnade mig hoppade en mallig malle upp och rejsade. Hoppade runt oss och busade. Nosade mig i baken så jag fick bli sur... Han blev ivägskickad och så fick vi välartade börja om. Då låg jag och filosoferade ända tills matte hämtade mig. Domar-farbröderna gav oss 10 igen! 


Efter lite mer billiggande så var det dags för att vara lydig. Jag kände mig sugen på att nosa lite på planen och matte var lite stel och konstig. Jag hörde aldrig att hon sade ligg, och nån hade tafsat på hindret så jag var tvungen att nosa lite. Matte var rätt nöjd ändå. Jag fick pastej, men inte förrän vi kommit av planen.


Sen fick matte två papper och så sade dom att jag var godkänd. Vilken tur! Grattis till Råttis-Svante och hans matte som var jättelydiga och hittade alla pinnar. Han blev uppflyttad. Det är tydligen ännu finare men jag tycker att godkänt låter minst lika fint. 


Tävlat spår i skog och snår! /Tuffa 

 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

23 september 2007 18:07

Tillykke - jeg synes også godkendt lyder vældig fint.
Uppflyttad - så skal man sikkert blive endnu dygtigere og endnu mere lydig, og det lyder jo bare som hårdt arbejde...

http://www.freewebs.com/fritzfilur

 
Ingen bild

Texas

24 september 2007 00:45

Vilka fina hundar du har!

 
Ingen bild

Ester

26 september 2007 08:37

GRATTIS!
Du verkar ha haft en roligare helg än jag - först fick jag och Dimage ligga i bilen i 100 mil, sen blev jag utsatt för en massa knasbollar i skogen som skulle skrämmas (fast det fanns roliga ena också, som lekte bra). Efter det blev jag klämd och kännd på av en tant som tyckte jag var ganska fin men lite slank... Dan efter blev jag klämd på igen av en massa mattar som om det inte räckte en gång..
Men det var mysigt också, fick sova med matte i sängen! Ska förresten hälsa från 3 av dina syskon, ni var så lika - jag trodde det var du o ville leka men det fick vi tydligen inte idag :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards