Alla inlägg under september 2007

Av Tuffa & Grynet - 22 september 2007 21:38

Mina kompisar Ester och Dimage har varit på tivolo idag. Det var gubbar och skrammel och spöken och trasor överallt. Jättelajbans tydligen. Sen fick dom varsin Ko-rad. Det är väl kanhända nästan som en Älg-klöv? Jag hoppas det i alla fall...


Matte säger att det är fint att ha blivit Ko-rad. Tja, hoppas bara det innebär något gott! Grattis i alla fall!


Liten blir väl alltid stor och kan skälla på far och kor. /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 21 september 2007 22:02

Matte och jag tränade idag när hon kom hem. Jag hade ju varit hemma och passat husse och Grynet hela dagen. Husse fick ju jobba så länge igår eftersom vi var på partaj så länge. Men då tog vi sovmorgon imorse och husse jobbade bara lite. Sen gick vi i skogen och filurade. Det var mysigt.


Matte tycker ju att jag är lite dålig på det där med apporten. Och förresten Hathil så blir hon lite sur om man flisar dom... Idag skulle hon försöka entusiasmera mig att ta den då. Det lyckades hon faktiskt med... Hon jagade mig! Försökte få tag i apporten före mig, men det gick ju förstås inte, och sen sprang hon efter mig och ropade att hon skulle komma och ta mig. Hoho! Jag sprang som en galning och knep fast apporten. Hårt. Så vände matte och sprang åt ett annat hål, fortfarande tjoande och busande. Då sprang jag efter och jagade henne. Fortfarande med den eländiga träklumpen i munnen. Hurra! Matte tyckte att jag var jätteduktig.


Sen skulle hon ta in grönsaker från det där "landet" hon har. Så fick Gryn och jag varsin grön grej. Jag var skeptisk, det skall jag erkänna. Jag gillar potatis, morötter och gurka, men det här hade jag aldrig provat. Gryn däremot tog glatt sin bit och sprang iväg med. Sen kom hon tillbaka och hämtade min bit också... Va? Jag kikade på henne en stund där hon låg och gnagde. Sen var jag och norpade tillbaka min bit. Smakade lite. Rätt gott faktiskt. Matte sade att det heter Broccoli. Det blir man nog stark och vacker av. Inte för att det behövs mer men ändå...


 Apporterat och broccolerat. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 20 september 2007 22:06

Alltså tvåbeningar... Matte och hennes jobb-kompisar hade partaj efter jobbet. Eftersom vi kom direkt från fält-jobb så ar Grynet och jag med. Även Ester var med sin matte. Det var lajbans att få träffas igen. Grynet tycker det är sådär. Hon tycker att Ester är sträng, för Gryn får ligga på rygg hela tiden. Inte springa för mycket, då blir hon nerskälld och får vara undergiven. Knas-kompis....


Tvåbeningarna skulle i alla fall leka på partajet.  Då hade lekledarna ställt upp en agility-bana!! Tyvärr utan A-hindret. Det hade varit intressant att se matte ta sig över det.... Tunnel fanns det i alla fall. Fatta hur kul det såg ut när dom där klumpiga människorna skulle kräla genom den! Hoho! Matte var i alla fall rätt snabb. Och som tur var fastnade hon inte mitt i. Det hade  ju varit pinsamt...


 Smidigt med fyra tassar, bättre i tunneln passar. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 19 september 2007 22:29

Matte och jag har kört mer lydnadsträning nu. Det är rätt kul, framför allt för att jag får korv då. Matte köper varmkorv och skär i små bitar och har i fickan. Då kan man göra snygga stjärt-in vill jag lova. Igår hämtade jag till och med apporten. Fast jag släpper den så snabbt jag kan. Matte är inte så nöjd över det. Tycker jag skall hålla fast. Hon kan väl själv prova att ha en stor träbit i munnen så får hon se hur kul det är. Bläch!


Grynet gillar att bära på apporten. Hon bär i och för sig kring på det mesta. En dag bar hon en tom plasflaska halva prommenaden. Matte tyckte att hon var jätteduktig. Jag tyckte att hon var knäpp. Då kan man ju inte nosa ordentligt ju!


Tycker att apport, kan kastas bort. /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 18 september 2007 14:37

Idag var vi i finkan halva dagen. Det var rätt OK. Jag hade min älg-klöv med mig så jag hade nått att pyssla med. Lillasyster hade sitt ben också. Och skönt väder var det. Rätt skönt att vara i fängelse ibland.


Finkad och avvinkad. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 17 september 2007 23:47

Idag var det blött. Det regnade och regnade och regnade... Vi skulle ut och jobba på eftermiddagen så vi var med matte. Innan vi åkte ut och jobbade tog vi en prommenad runt Gültzaudden. Det fanns inte en levande själ ute förutom oss. Jag var tvungen att gå i och simma lite eftersom det låg stora skrak-fåglar och simmade vid stranden. Matte tyckte att jag var knasig, men vaddå? Jag var ju redan blöt...


När vi kom hem kände jag mig lite hurvig och matte också. Så vi kröp upp i sängen i gästrummet och drog filten över oss och somnade. Mysigt!


Först blöt, sedan söt! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 16 september 2007 19:09

Matte tog sig i kragen och gick ut och tränade en stund idag. Tjoho! Bäst av allt var att husse kom också och då fick jag springa marsch. Det är hur fränt som helst. Man får hälsa på marsch-gubben, så går matte och jag iväg en lång bit. Så får jag sätta mig stjärt-in brevid matte och vänta. Jag är ohyggligt fokuserad och stirrar på marsch-gubben. Så säger matte -Marsch! och då sätter jag iväg. Allt jag orkar springer jag till gubben därborta. Bromsar in med en slajd och sätter mig stjärt-in. Väntar på korv. Det får jag och så några uppmuntrade dunkar i revbenen. Fokus! Nu på matte. Väntar på order. Nytt -Marsch! så springer jag allt vad jag kan tillbaka till matte och sätter mig stjärt-in. Massor av korv och klappar. Sen är det slut. Synd....


Jag sprang två gånger marsch till husse. Sen fick jag sitta bunden-hunden och Grynet fick komma lös. Hon skulle få prova springa också... Vad är det för sätt! Hon ville först inte springa från matte som spelade döda klippan medan husse busar som en galning för sig själv. Till slut fattade hon galoppen och rusade i ett riktigt stiligt -Marsch! om jag får säga det själv.


Sen har husse satt tak på min solveranda. Den är i fängelset och där kan jag ligga och spana när vi är där. Det blir bra med tak för då regnar det inte på mig när jag ligger där.


Rusa, rusa, sedan busa! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 15 september 2007 08:50

Mitt Gryn har jätteluddiga öron. Ja, utanpå är ju mina också luddiga, men hennes är luddiga innuti. När hon hålls och badar och fräser runt i blött gräs så blir öronen också blöta. Hennes torkar så dåligt att det börjat växa svamp i dom! Huga! Hon var till vettrinären i veckan och fick medicin.


Jag tycker i alla fall att jag kan hjälpa till och försöka hålla dom rena. Så jag försöker tvätta henne i öronen nu. Det tycker hon är ganska skönt. Matte försöker rycka bort luddet ur hennes öron. Det tycker hon inte är skönt. Grinar och bites gör hon då. Bättre med tung-tvätt. Kanske skall tipsa matte.... 


Ryckta hår känns som stora sår! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards