Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Tuffa & Grynet - 13 oktober 2007 16:02

Idag var matte och jag iväg med Fixa och hennes matte och tränade. Först trodde jag att matte fått dåndimpen. När vi kom till klubben så var det tävling i att bitas.... Ska vi bitas idag? Gärna det! Nä.... Det skulle vi ju inte. Mattarna visste inte att det var bittävling på klubben så vi åkte iväg till en grusplan där tvåbeningarna brukar spela fotboll istället.


Där fick jag testa två nya grejer. Det första var för nosen och det andra för ögonen. Båda gångerna höll Fixas matte fast mig och så gick matte iväg. Nosgrejen så gömde hon något i gräset en bit bort och så fick jag leta. Det var en sånd där spårpinne. Plättlätt var ju det att hitta, ändå fick jag leta efter den flera gånger. Sen fjärde gången då var det nån lustigkurre som hade hällt ut en hel kasse med spårpinnar i en stor hög. Först tog jag en av dom, men det kändes inte rätt och så fick nosen upp vittring på den rätta pinnen - den som matte hade gömt. Party!!! Andra gången så nosade jag på högen med pinnar, men det var ingen av dom som matte hade tagit i, så då letade jag vidare och hittade "min" pinne en bit bort.


Så fick jag vila en stund medan Fixa jobbade. Sen fick jag prova den andra nya grejen. Fixas matte höll mig igen, så spelade matte och lekte med en stor, rolig fotboll. Tjoade och hade jättekul. Så lade hon den mellan fyra röda konor och så kom hon och släppte mig. Jag sprang iväg till bollen och då sade matte "Rutan". Knepigt? Så lekte vi med bollen där mellan konorna. Så gjorde vi samma sak igen. Varje gång matte sade "Rutan" fick jag springa till bollen och leka. Det var jättekul! Mycket enklare än stjärt-in och sånt....


När matte säger Ruta skall man till bollen kuta! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards