Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Någon som ätit Trana?

Av Tuffa & Grynet - 25 oktober 2007 12:07

Det var det nog någon som gjort hemma i byn... Tranor är sånna där stora fåglar som går på åkrarna och sprätter och låter förskräckligt illa om man kommer för nära. Kanske någon tyckte att det lät för illa, eller också var någon bara hungrig.... En hel hög med svarta och gråa fjädrar var allt som låg kvar. Gryn och jag hittade den under morgonprommenaden. Matte sade att vi inte fick ta med oss fjädrarna hem. Trist.


Sen hade denne någon inte lämnat några rester till oss heller utan kalasat upp, eller burit med sig hela tranan. Synd tycker jag. Det hade varit intressant att smaka på!


Äta en trana, ny middags-vana? /Tuffa

 
 
Hathil

Hathil

25 oktober 2007 18:02

Det låter gott med lite trana. Hur har det blivit med Blixtras häger förresten, var den god också?
Här har de hittad på något nytt, jättehemskt: balsamspray för pälsen. Det är inte bara otäckt att sprayas men den tar även bort lukten från mockningen. Görtrist! Matte påstår att hon gör det så att jag slipper få elstöd jämt under vintern när hon rör på mig men jag mistänker att hon gillar vaniljdoften...

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

25 oktober 2007 18:52

Jag får ju inte smaka på hägern för matte :-( Den brukar annars ofta stå på stigen på en av våra rastrundor. Flyger sin väg när vi komemr förstås, men skule man smyga sig på den så kan man nog ta den. Den flyger ju inte så fort helelr, stor som den är....Jag är säker på att den är god eller åtminstone kul att leka med. Säkerligen sån där trana också. Ta dig en Tuffa.

http://blixtra.web1000.com

 
Tuffa

Tuffa

25 oktober 2007 22:23

Hathil var du glad att det är balsamsprej. Jag hörde talas om att någon illasinnad människa sprejat pälsglans på sin briard. Tänk då gick det ju inte att ligga på rygg längre, man skulle ju bara halka omkull!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Hathil

Hathil

26 oktober 2007 10:15

Njaaa, pälsglans har sina goda sidor, vi har testat det en gång. Då tyckte även matte att det luktade väldigt illa ("som en hel Douglasbutik på fyra tassar" sa hon) och vi fick vara ute hela dagen eftersom hon inte ville ha mig inomhus. Jag fick även lov att skita ner mig rejält mycket! Vet inte hur det är med att ligga på rygg men jag kunde rulla mig väldigt bra. Särskilt halkigt var det inte men å andra sidan hade jag ju en bra lerig underlag. Tänk att jag blev tillsagt att rulla mig i hästhagen. Vilken dag!

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

26 oktober 2007 11:57

Inte kunna ligga på rygg??!!?? Herre Jösses! Hur sjutton ska man då ligga???

http://blixtra.web1000.com

 
Tuffa

Tuffa

26 oktober 2007 13:16

Det undrar verkligen jag också. Om man inte ligger på rygg så kommer människorna inte åt att krafsa en på magen jue!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Blixtra

26 oktober 2007 14:11

Exakt!! Mer krafs åt hundarna!!! Fast det går att bli krafsad sittandes också i värsta fall eller halv-sitt-liggandes om man lyfter upp frambenet så de kommer åt att klia....tyvärr är ju människorna lite tröga så man kan få buffa på dem med nosen några gånger innan de komemr igång, eller när de tror att de kliat färdigt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards