Alla inlägg den 11 november 2007

Av Tuffa & Grynet - 11 november 2007 15:22

En far har ju både jag och Gryn. Fast ingen av oss har träffat honom. Ingen av våra pappor bor i Sverige. Min bor i Danmark, som Fritz och Grynets bor i Frankrike. Båda är förstås stiliga herrar, men med öron som inte alls är hängande och mjuka som våra, utan står upp! Det är för att man har skurit av bitar av dom! Fy bubblan alltså! Vilken tur att man inte får det här. Tänk bara om någon skulle skära av en del av ens öra....


Där min pappa bor får hundar som har avskurna öron inte vara med på utställningar och tävlingar. Det tycker jag är bra. Då slipper kanske hundar få sånna stympade öron i fortsättningen. Där Grynets pappa bor får hundar fortfarande öronen avskurna! Dom jobbar för att det ska bli förbjudet där också så snart kanske franska briarder får ha vackra, floppsiga öron.


En pappa med stående öra, undrar om han bättre kan höra? /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards