Alla inlägg den 5 december 2007

Av Tuffa & Grynet - 5 december 2007 22:49

Idag fick matte ett brev i den lilla pratlådan hon har. Där stod det att jag hade fått ett paket som skulle hämtas på macken där vi bodde förut. Vi skickade husse som fick hämta det efter jobbet.


När matte kom hem så hjälpte hon mig att packa upp det. Jag är så dålig på sån där bred, brun tejp. Fastnar i pälsen så förfärligt. I alla fall så öppnade vi och där låg goda tuggben, en ny kong så att Gryn kan få en egen i fängelset, (hon har haft ett gammalt trasigt spengummi hittills...) och två regnoveraller......för hundar! Piiiinsamt! ÄR man nån himla chihuahua eller, no offense Leif men ändå...


Matte påstår att det kan vara bra om det är super-duper-kletig snö så att allt inte fastnar på benen, samt om det regnar nån gång när vi skall ut och vänstervarva och måste vara snofsiga i pälsen. Okej då, jag fattar, men ändå....!


I kväll gjorde sörlands-vädret en allvarlig attack på vår fina vinter och det regnade nästan. Som en blöt regn-snö-plask-blandning. Inte skönt. Tror ni inte att matte tyckte det var en förträfflig idé att prova overallerna? De är svarta med röda stripes. Ganska coola. Hål för rumpan så att man kan kissa och bajsa, och vifta på svansen såklart. Dom passade bra, bara att benen är långa som för en Grand Danois ungefär... Matte fick kavla upp dom lite. Kanske hon kan korta av dom lite senare.


Så begav vi oss ut i plasket. Funkade faktiskt riktigt okej! Torr och fin kände jag mig. Gryn klagade på att hon fick clown-fötter när overall-benen åkte ner en gång. Då hävdade hon bestämt att man inte kunde gå en enda meter till utan satte sig och grinade. Matte fick gå och rulla upp clown-foten så att tassen kom fram igen. Då gick hon igen.


En stooor nackdel finns med tönt-overallerna. Man får inte brottas i den! Skit! Gå fint och nosa går bra, men så fort man gjorde minsta lekinvit till syrran så fick man en tillsägelse av matten. Hon påstår att vi inte får bita hål i overallerna... Blah!


Jag behöver inte kläder, fastän det är dåligt väder! /Tuffa 


Och nej, det blir inga bilder på det här förnedrande spektaklet... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards