Alla inlägg den 13 december 2007

Av Tuffa & Grynet - 13 december 2007 08:09

Jag har lovat berätta om en gång när jag åkte buss. En buss, för er som inte vet är som en jättestor bil där man kan åka massvis med människor samtidigt. Oftast är det inte massvis med hundar, men en och annan. När vi bodde inne i stan så brukade jag ibland följa med matte till kontoret. Då satt hon i ett hus där människor inte var allergiska så hundar fick komma in ibland. Det går inte längre för allergikerna har tagit över världen och bestämt att hundar inte får vara på kontor.


I alla fall så prommenerade vi till mattes jobb. Sen när vi skulle hem så tyckte matte att vi skulle ta bussen. Det tyckte jag verkade kul. Vi ställde oss och väntade i kö och så komm en stor, röd buss. Vi klev på och jag fick åka gratis för att jag var så stilig. Matte fick betala för hon var inte lika stilig....


Så gick vi ganska långt bak och hittade ett säte. Jag satt på golvet nedanför mattes stol, men golvet var ganska högt just där eftersom bussens hjul var just under. Jag såg därför ganska bra genom fönstret och syntes bra för dom andra på bussen. Strax bakom oss satt en människovalp med sin pappa. Han tittade länge på mig, sen så sade han till sin pappa att han gillade Stjärnornas krig och allra mest figuren som heter Chewbacca. För er som inte vet hur den ser ut så lägger jag in en bild... Tydligen tyckte han att jag var lik denne Chewbacca. Undrar hur det kan komma sig?


Kul med bussar, fast man kunde få mera pussar! /Tuffa


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards