Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Tuffa & Grynet - 9 januari 2008 21:46

Matte håller på att träna lite nya trix med oss. Egentligen är det mest lilla Gryn som tränar. Dels så lär hon sig "Give me five" Där hon dänger sin högra framtass i mattes eller husses högra hand. Det tycker hon för övrigt är jättelajbans och provar med det varje gång hon får en order. "Ligg" till exempel kan kanske pareras med en vevande högertass eller?  Jag skulle aldrig komma på tanken att erbjuda mina framtassaar frivilligt till någon, inte ens till matte. Mina tassar är mina, keep off!


Det andra som tränas är "sitt fint". Det går ut på att man reser sig så att man sitter bara på rumpan och har båda framtassarna i luften när man får godiset. Min gamla idol och Esters salig moder Ambra var en mästare på det trixet. Jag tycker själv att det är lite vingligt och försöker ta stöd med en framtass på mattes lår när jag skall sitta fint. Gryn däremot planterar sin knöliga rumpa mellan de där enorma, luddiga baktassarna och bara reser upp sig. Kan måhända vingla lite men verkar bli lika bra som tant Ambra så småningom. Dock får man juste godis så jag måste öva lite jag också...


Sitta fint även om man lider pint. /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards