Alla inlägg under mars 2008

Av Tuffa & Grynet - 31 mars 2008 19:07

Bara för att tax-vännerna frågade... Jag fick behålla benet!  Alltså älg-benet jag hittade på isen igår. Alla mina egna vackert lurviga ben är förstås också i behåll...


Gryn har faktiskt fått låna älg-benet ett tag medan jag gick in och umgicks lite med människoflocken. Sedan tog jag tillbaka det när jag kom ut igen.


Rätt ben till rätt hund! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 30 mars 2008 07:49

Det packades en ryggsäck i morse, med termosar och fika och sånt. Jag blev förstås jätteglad! Det varade inte så länge... Matte och hennes lillasyster tog fikat och åkte iväg utan mig! Ja, utan Gryn också... Vi fick vara kvar hos husse. Han tog för all del med oss på en skidtur och det var då jag gjorde fyndet! Ett stort, fint och lagom mjukt älgben! Jag bar det ända hem!


När matte och Emma kom hem så visade det sig att dom hade varit på hundträff. Utan hund? Jättekonstigt. Tydligen hade det varit massor av små luddiga hundar som hade fått springa och leka. Måste ha varit förfärligt roligt. Jag kan inte förstå varför inte jag fick följa med. Tydligen var det någon rasistisk förening för bara sheltiesar. Himla fånigt tycker jag!


Ras är bara en ursäkt vi har för att vi ser olika ut! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 29 mars 2008 10:09

....för Malte och Snoken som ska leta hus i helgen. Husse och matte började leta hus innan jag flyttade in hos dom och först när jag nästan var två år hittade vi det som vi ville ha. Massor av hus tittades det på men inget var tillräckligt bra tyckte vi. Framför allt så skulle det inte finnas massa grannar nära som inte gillar att det kommer en briardbrud och springer hur som helst och så skulle det finnas plats för allt möjligt kolijox. Svårt var det att hitta, men till slut så!


Hoppas det inte tar lika lång tid för er att hitta ett nytt hus... Fast jag tyckte det var kul att bo i lägenhet också, för då fick man med sig husse och matte på fler prommenader, nu har dom blivit bekväma och tycker att man kan gå ut själv ibland och det är faktiskt inte lika roligt...


Leta med ljus, efter ett hus! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 28 mars 2008 22:50

När matte kom hem från jobbet idag hade hon med sig nytt besök, sin andra lillasyster Emma! Jag blev väldigt glad! Hon har inte varit här sedan vi hade läger och hämtade hem lilla Gryn-valpen. Jag fick visa henne våran box ute i fängelet och så lovade jag att sova inne hos henne istället för hos matte. Hon blev så glad.


Tidigare på dagen hade vi ett annat besök, eller rättare sagt så kom det en kille och hälsade på traktorn. Den tycker att den har fått jobba förfärligt mycket i vintern och passade på att tappa ett hjul när husse körde igår. Tråktraktor... Nu behövs den ju inte för vedens skull utan för att ploga snö. Veden kunde ju jag hjälpa till med, men jag orkar nog inte dra snöslungan...


Vi vill inte ha snö utan gärna lite tö! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 27 mars 2008 22:41

Matte lyckades ju smitta husse med sina baciller så nu är det hans tur att ligga och rysa och frysa. Det som är bra med det är ju att han är hemma hos oss fastän matte åker till jobbet. Det är ju faktiskt inte så dumt, även om husse inte kan ta långa skidturer och vara busig särskilt bra utan mest ligger i sängen och snörvlar.


Vi tar hand om honom så bra det går och pussar honom flera gånger om dagen. Man blir friskare då har jag hört.


Puss av fuktig nos så försvinner snoret sin kos! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 26 mars 2008 08:01

Mitt lilla Gryn fyller 1 år idag! Puss på nosen!



Av Tuffa & Grynet - 24 mars 2008 18:32

Idag var det toppenfint väder ute! Solen gnistrade och det var ganska kallt. Matte är fortfarande hostig och snorig och skruttig så hon ville inte åka iväg på utflykt, därför gjorde vi utflykt hemma på gården!


Först fick jag dra Stina lite på isen. Det var kul, hon ramlade fem gånger... Sen gick det bättre, när jag väl kom upp i fart och hon bara kunde stå och spana på de vackra briardbenen som jobbade genom snön. Gryn drog iväg på en walkabout så att matte blev arg. Lååååångt bort sprang hon.


När vi kom upp till gården igen så släpades det fram ved och annat trevligt och så grillades det korv. Det är finemangs det! Gott som bara den, fast man får akta sig så att man inte bränner nosen...


Nu har Stina och hennes Daniel åkt hem, trist tycker vi!


Korvar man grillar, hundar det gillar! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards