Alla inlägg den 20 april 2008

Av Tuffa & Grynet - 20 april 2008 19:54

Idag blev man torterad också! Sliten i skinnet och riven i pälsen. Matte var skoningslös med kardan och tyckte att jag var fånig när jag grät och ville gå därifrån. Prova själv att ha stora tovor i ljumskarna som någon försöker rycka ut med rötterna!


Sen så propsade hon på att tassarna skulle kammas också... Då fick husse hålla fast mig och muta mig med skinka. Varför ska tovorna bli värst just på framtassarna för? Måste vara skönt att ha kort päls så att man slipper bli torterad. Fast då måste man kanske ha sån där "fällning" som cavve-tjejerna pratar om.... Sån har inte briarder. Det är därför man måste kardas ibland, så att den luddiga ullen som man har som isolering närmast skinnet, kardas bort ibland. Annars tovar den ihop sig istället för att lossna och lägga sig i soffor och runt golven som "fällnings"-päls gör...


Matte slitit tova, med kardpinnar så grova! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards