Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Tuffa & Grynet - 5 maj 2008 21:19

Jadu Fritz, det är is på vattnet här (Eller i alla fall så flyter det isbitar i vattnet nu), fast man kan bada ändå...  Jag och Gryn tog oss en springtur längs stranden. Husse var med och kikade på oss. Så skulle vi gå upp till huset och äta middag. Husse gick lite före. Plask och plums så hade jag kommit för nära kanten och plumsat i vattnet! Det var kallt....


Husse ropade på Gryn och mig och hon sprang till honom, då blev han lite fundersam eftersom jag brukar komma före. Han gick ner till stranden igen och fick s mig som låg och plaskade i vattnet och hade svårt att komma upp på iskanten igen. Husse sprang för att hjälpa mig men precis då så hakade klorna i bra och jag kom upp. Blöt.... Kall.... Vi sprang upp till huset och jag blev frotterad med en skön handduk. Sen värmde matte lite mjölk med buljong i till mig. Det var gott!


Efter middagen kände jag mig fortfarande lite hurvig så husse och matte bäddade in mig i filtar på fårskinnet med husse bakom ryggen, Gryn på rumpan och matte framför magen. Det blev så varmt och gott så!


Jag kan rekommendera att vänta lite med bad, eller åtminstone att inte dyka i från isen... Särskilt inte om det är djupt. Det kan vara svårt att komma upp!


Kall och blöt, men väldigt söt... /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards