Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Tuffa & Grynet - 20 maj 2008 20:58

Idag var det jobbardag! Jag visste tidigt att vi skulle med matte till jobbet. Hon berättade ju det igår och man kommer ju ihåg sånt som är viktigt! På förmiddagen vilade vi i bilen för då var matte på kontoret. Sedan åkte vi ut till ett ställe där jag har varit flera gånger förut. Där får man alltid gå mycket i skogen och på andra ställen och så finns det får, hundar och kossor!


Först gick vi och kikade i markerna vad som hade hänt sedan sist. Massor med träd hade tagits bort så det var massor av pinnar som låg överallt. Jag provade tugga på några och Gryn satte fast en del i pälsen, kanske för att kamouflera sig?


Sen åkte vi till gården, där alla djuren finns. En nykomling fanns där. Hon hette Piaff och skall bli vallhund när hon blir stor. Nu var hon inte stor. Dubbelt så stor som kusin-vitamin föstås, hon heter Polly numera förresten. Men ändå ganska liten. Hon tyckte vi såg stora och farliga ut och morrade och hade sig först, så vi struntade i henne och nosade och pratade med dom andra hundarna som satt i fägelse och skällde. Sedan började hon tina upp och sprang med oss och nosade.


Så var vi in i ett jättestort hus där det bor får. Nu bodde det inte bara får där utan stora, svarta kossor också. Dom hette Angus allihopa... Jag koncentrerade mig på att äta fårlortar. Gryn blev lite tagen av att bli stirrad på av alla får och kossor och satte sig och försökte smälta in i halmen. Det gick rätt bra. Hon är ju rätt gul för tillfället min syrra. Den lilla Piaff-hunden var inte alls rädd för fåren och kossorna och visade Gryn hur man skulle pussa dom på näsan.


Sen gick vi ut och lekte lite med valpen som nu var glad och spjonkig. Ganska trötta var vi när vi kom hem! Det bästa är att vi ska ut och jobba imorgon också! Toppen!


Träffat kor och sett var Piaff-valpen bor. /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards