Alla inlägg under juni 2008

Av Tuffa & Grynet - 14 juni 2008 11:43

Mitt lilla Gryn var ju hos vettrinären för ett par veckor sedan och röntgade sig. Det var för att se om hennes höfter satt där dom skulle eller om vi borde beställa några reservdelar till henne. Hon blev drogad och fotograferad med röntgen-kameran och sedan knipsad i örat med en tång så att hon fick en frän tatuering där det står vem hon är.


Sen har vi väntat här hemma och igår fick vi veta att hon är B som i Bra! Själv är man ju A som i Absolut bäst, men vi är så glada för Bra också. På sin vänstra sida är hon tydligen också Absolut bäst, men eftersom den högra höften är Bra, så blir hela Gryn Bra.


Så nu väntar vi på att alla syskon ska fotografera sina höfter så att vi vet om det blir reservdelsbeställning till någon annan. Gryn behöver i alla fall inga!


B är bra, höfter ska man ha! /Tuffa



Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2008 22:32

....det är att ÄGA den! Om lillasyster hittar en egen pinne så vill jag ha den, om hon då tar min första pinne, så tar jag tillbaka den...


Det är så det fungerar! Till och med apport-eländet kan man hämta om det är så att Grynet vill ha den. Så säg till matte att det är en lillebror som behövs för att få fart på lydnadskarriären!


Allt lillasyster vill ha, till mig istället ska!/Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 12 juni 2008 18:26

Idag kom det massor av grus hem till oss. En stor lastbil tippade ut det över vägen så att den blev grå och grann. Dammade gjorde det förstås också så att man blev nysig i nosen. Husse och vi var ute och krafsade och krattade i det sedan. Husse krattade och jag och Gryn krafsade.


Sen låg vi mest i gräset och spanade. Jagades lite och jag hittade en fin pinne som jag kunde reta Gryn med. Spänstade omkring henne och visade upp mig. Kanske jag kan få byta namn till Tuffa-Gracil, så har v i en Glamour och en Gracil? Jag kände mig sådan i alla fall med den fina pinnen i munnen. Gryn skumpade runt och skällde och ville låna pinnen, men det fick hon så klart inte!


Gryn blir grön och gräs blir grå....? /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 11 juni 2008 22:31

Det här är också en rolig form av briardryck! Slit och dra med roliga kompisar. Vi har dragit om kull det lilla barnet och är på god väg att vinna över det större...



Av Tuffa & Grynet - 10 juni 2008 22:56

Vet alla vad ett sådant är? Det är när det liksom killar till i kroppen och fräser till i knoppen så att man inte kan stå stilla utan måste springa som en galning!


Snäva svängar, med svansen wobblandes efter som en galen orm! Benen går så fort att man ligger i svängarna och klorna klöser upp djupa märken i gräset. Det är ett briard-ryck!


Matte påstår att det finns fler sånna uttryck, som Pudel-fnatt till exempel.


Har ni polare där ute nått sånt för er och kallar ni det för något särskilt?


I en briard som får ryck är det övertryck! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 9 juni 2008 08:45

Min kompis Ester var så otroligt stilig igår i vänstervarvningen att hon fick en blågul rosett. Det får bara briarder som både kan jobba bra och är snygga och sån är ju Ester. När man fått tillräckligt många sådana blågula rosetter som kallas för CERT så blir man champinjon, och det är tydligen rysligt bra och något att eftersträva, så grattis polarn!


Tack alla ni som tycker att jag är fin, fast jag inte var med igår.... Jag var allt lite avis på er som fick springa runt i ringen, det såg väldigt roligt ut. Själv fick jag vara hejaklcak med husse. Fast det hade det goda med sig att jag slapp bli kammad och borstad! Jag kunde lugnt ligga brevid och kika på när matte torterade glamour-Grynet! Det var inte dumt kan jag säga...


Blågul rosett för briard rockar fett! /Tuffa



Av Tuffa & Grynet - 8 juni 2008 16:26

Idag har vi varit på klubben hela dagen nästan. Det var inte min tur att triumfera i vänstervarv utan lilla Gryns. Husse och jag var med som moraliskt stöd och hejade på matte och Gryn som sprang runt och visade upp sig.


Gryn fick en rosa rosett och blev tredje bästa tik, hennes brorsa Rocky blev snyggaste briarden idag! Sedan var dom en hel klan från briard-odlingen Anamma Nord som tävlade i något son heter uppfödar-grupp. Det var Gryn och Rocky, deras syrra Gullan och så Ester, min kompis. Dom var visst jättesnyygga tillsammans för först fick dom en lila rosett, sen fick dom tävla mot andra grupper och då vann dom!


Så nu ingår lillasyster i en BIS-grupp! Stiligt va?



Av Tuffa & Grynet - 7 juni 2008 20:51

Igår kväll hade matte med sig en jättetrevlig tjej hem efter tivolit i skogen. Hon var väldigt bra på att prata med briarder och det var ju inte så konstigt - hon har min mammas syster hemma hos sig! Moster heter Tindra och är en äkta city-chick! Bor i hufvudstaden där jag bara passerat en gång som hastigast i mycket späd ålder.


Moster-matten skulle sova i våran stuga, samma som Fritz brukar bo i när han hälsar på. Jag visade var sängen var, riktigt ordentligt så hon inte skulle ta fel och lägga sig i nån stol eller så. Sen insisterade matte på att jag skulle följa med in i stora huset och sova. Jag var lite besviken för jag hade gärna hållit moster-matten sällskap hela kvällen.


I morse var hon kvar! Vi stod på trappan till stugan Gryn och jag och väntade tills hon kom ut. Då blev hon ordentligt pussad kan jag berätta! Så tog vi med henne in och åt frukost. Tyvärr fick jag inte stå med nosen under hennes arm när hon åt sin frukost....


Sen åkte matte och moster-matten tillbaka till tivolit medan Gryn och jag fick vara kvar hos husse. Trist...


Tvåbeningar som har briard gör alltid briardbruden glad! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards