Alla inlägg under juni 2008

Av Tuffa & Grynet - 6 juni 2008 23:29

Det var rätt så fränt sa Grynis, fast det hoppade upp både det ena och det andra ur skogen, bland annat den här blåa gubben utan huvud!


Men det gick bra och hon har förståndet i behåll min lillasyster!



Av Tuffa & Grynet - 5 juni 2008 23:26

Taxi-maxarna har rätt! Briarder blir plattare i badet. Se bara på luddisen så pinnig hon blev!


Imorgon ska hon tydligen få gå på nån slags tivoli med läskiga spöken och annat. Ni får höra merom det imorgon!



Av Tuffa & Grynet - 4 juni 2008 22:08

Vi saknar våran husse! Han åkte bort i måndags och kommer inte hem förrän imorgon kväll. Matte är så lat, hon tar aldrig sena kvällsprommenader eller går längs stranden. Bara morgonprommenaden i skogen...


Det enda som är bra är att jag lyckades smyga upp i sängen i natt. Husses sida var ju helt tom så ingen märkte att jag lade mig där. Olyckligtvis sov jag så gott i morse att matte vaknade först och hittade mig i husses säng. Jag låtsades att jag sov fortfarande för då hade matte inte hjärta att köra ner mig. Så gick jag ner när hon var på toaletten och kunde låtsas som om jag legat i bian hela natten...


Smart va? /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 2 juni 2008 22:39

Idag blev vi inpackade i bilen när matte kom från jobbet. Den roliga, gröna ryggsäcken var med, så förväntningarna var på topp! När vi kom fram visade det sig att Rottweilern Kråkans syster Chilli och hennes matte skulle spåra med oss. Kul! Tyvärr fick vi inte leka, för fnys-råttan hade lusingar eller kvalstringar eller nått liknade i nosen och det vill vi inte bli smittade av!


Mattarna gick i alla fall iväg och lade ut spåren, sen blev vi bundna och så fikade och tjattrade dom. När Chilli och jag försökte göra oss hörda över tjattret och konversera lite själva blev det bannor och vi åkte in i våra bilar igen. Orättvis är världen...


Gryn fick gå sitt spår först. Matte hade inte lagt godis i spåret den hrä gången utan dumpat lite leksaker i spåret istället. Gryn-nosen funkade utmärkt och hon hittade både spåret och alla saker. Hon firade med att knocka sitt hårda grynhuvud i mattes mun så att läppen på matte sprack... Matte var nöjd ändå!


Sen följde matte medoch kikade på råttis-Chilli när hon gick sitt spår. Hon rapporterade att rått-näsan funkade bra fast den var full av lusingar-kvalstringar, men att hon inte förstått att man får köttbullar och korv för hittade pinnar. Såklart det inte är kul att plocka upp torra träbitar då heller....


Sen var det äntligen min tur! Jag blev lite förvirrad först när matte sade att jag skulle spåra och visade mig på en sida av vägen. Jag kände ju att matte gått åt andra hållet! Men matte insisterade på att det var rätt och till slut fattade jag att jag skulle gå efter Chillis mattes fotspår och inte min mattes. Dåså! Iväg bar det! Alla pinnar plockade jag upp, jag är noga med att kvickt ta upp, vända om mot matte och spotta ut den mot henne, då får man fortast köttbullar. Sedan får man fortsätta i spåret. Det var jobbigt på slutet när näsan var torr och varm, jag var torr och varm och matte blöt och varm. Vi kom runt i alla fall, men nästa gång lovade matte att ta med vatten åt mig!


Tack för sällskapet Chilli och matten! Hoppas ni blivit av med lusingarna-kvalstringarna nästa gång så att vi kan avsluta med bus och bad! 


Härligt med spår när köttbullar man får! /Tuffa 

Av Tuffa & Grynet - 1 juni 2008 21:29

Varmt och svettigt ute. Tur att man har nära till vattnet! En pinne livar upp, om det nu skulle behövas...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards