Alla inlägg under augusti 2008

Av Tuffa & Grynet - 23 augusti 2008 21:50

Idag åkte vi hela flocken till Boden och gick runt på en stor marknad som dom kallar för skördefesten. Det var massor med folk och en hel del hundar. Gryn var jätteentusiastisk och hoppade känguru med husse. Jag hade ju matte i kopplet och gick lite emr värdigt. Matte hade satt upp våra luggar i fina tofsar så massor av människor tyckte vi var söta, fast stoora...


Tre tanter som hade det som sin uppgift att gnälla på allt och alla, sade högt när vi gick förbi dem och det var lite trångt: "Varför kan man inte kan lämna SÅNNA DÄR hemma?". Min matte blev jättesur på dom och vände sig till den närmaste tanten, som inte hade sett mig och matte komma bakom husse och Gryn, och sade "Och varför kan man inte få ha med dom då, dom stör ju knappast dig?" Tanten började dallra med alla dubbelhakorna och kom inte på något att svara. Skittant! Där fick hon allt!


På hemvägen stannade vi hos hussmor och hussfar och hälsade på. Där gick det plötsligt en helt främmande katt rakt över tomten. Den hade minsann inte räknat med att jag fanns där! Den blev lite motionerad och fick smita upp i en björk... hehehe.... Matte var inte glad.... Skakade mig i örat... Det kan det vara värt ibland.


Matte skällt på tant med hatt, jag har jagat bort en katt!/Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 22 augusti 2008 20:21

Det är den här som matte torterar mig och Gryn med. Ser inte så skön ut va?



Av Tuffa & Grynet - 21 augusti 2008 18:28

Idag har jag varit hos en jättetrevlig människa som är sjukgymnast, både för människor och för hundar! Jag har ju ätit medicin mot mitt halta ben och matte har sett att jag blivit bättre. Sjukgymnasten sade att jag fortfarande var lite haltig, men inte så mycket. Så klämde och böjde och stretchade och klämde lite till på mina bakben och rygg. Det var faktiskt rätt skönt!


Bara när hon stretchade mitt vänstra bakben rakt bakåt var det lite oskönt. Då tog jag tillbaka benet. Så sjukgymnast-Inger sade att jag nog hade en "flammation" i höftböjaren. Så nu har matte fått ett träningsprogram som jag bör följa för att få till den däringa höftböjaren igen.


Matte undrade om jag fick simma och det gick bra! Så nu får husse ta kajak-båten och paddla så får jag simma med honom. Det blir skoj!


Sjukgymnast gav skön massage, kanske snart jag gör passage? /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 20 augusti 2008 13:32

Kors i taket! Matte tog en prommenad med oss i skogen idag! Det regnade inte men är lagom varmt ute och fuktigt i allt ris och gräs. Det luktade jättegott överallt och till och med matte gick och sniffade med sin korta, trubbiga näsa. Eller också flåsade hon bara för att hon tyckte det var jobbigt...


Nå hon kan ju trampa på hur sakta hon vill, då hinner ju vi rusa runt och nosa desto noggrannare! Dessutom är vi lösa alldeles lagligt idag eftersom det tydligen varit koppeltvång fram till idag. Min matte tycker ju att vi kan vara lösa nästan jämt i alla fall, eftersom vi inte jagar och är rätt duktiga på att komma, men nu får alla hundar vara lösa!


Det var i alla fall en skön tur och nu ska det bli skönt att vila innan husse kommer hem. Kanske han går att lura att ta en tur också...?


Av att gå i skog får man aldrig nog! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 19 augusti 2008 15:48

Det regnar fortfarande... Matte var i alla fall ute med oss en stund mitt på dagen. Vi får se om det går att lura ut henne nån mer gång. Hon pustar och päser så mycket när hon ska få på sig stövlarna bara...


Den gula bilen som kommer med post körde ner på våran gård idag. Det kom ut en snäll man med ett stort paket ur den. Till mig var paketet! Och till lilla Gryn... Det var hundmat i paketet!


Matte tyckte det var fiffigt att prova att skicka efter mat med http://www.foderbilen.se/ istället för att köra till stan och bära hem det själv. Det funkade ju jättebra!


Maten kom i ett paket, matte slipper bär och stret... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 18 augusti 2008 22:01

Idag hade matte nästan kunnat få sätta på oss dom där regnoverallerna.... Det har regnat massvis hela dagen. Matte tog en liten promenad med oss mitt på dagen och fast vi bara var ute en liten stund så var vi helt genomblöta när vi kom in igen.


Som tur var fick vi vara inne i huset istället för i fängelset när matte skulle åka in till stan sedan för att lyssna på människovalpen. Vi hade ju inte ens torkat sedan den förra promenaden så det var skönt att slippa gå ut igen. 


Människovalpen låter tydligen nöjd och glad, hur man nu kan göra det...? Den verkar trivas i mattes mage och vill inte komma ut och bli nosad på i alla fall. Trist tycker vi!


Jag är söt, fast jag är blöt (fast jag luktar illa...) /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 17 augusti 2008 20:37

Matte har skördat brå-kål-i idag. Vi fick smaka stockarna och det är verkligen supergott! Kanske dom kan göra tuggben med kål-smak?



Av Tuffa & Grynet - 16 augusti 2008 21:21

Oj vad glad jag känner mig! Hela dagen har hussfar varit här och jobbat tillsammans med husse. Dom har grävt och grejat och lyft upp ett hus som husse sade höll på att sjunka ner i marken. Lite överdrivet kan man ju tycka, men visst var gräset rätt nära väggarna. I alla fall har jag varit med och övervakat jobbet hela dagen. Hussfar hade dessutom tagit över hussmors uppgift med att mata oss hundar med frolic. Viktigt att hålla koll på honom alltså. Lilla Gryn har också varit med, men hon har gjort avstickare och varit nere och badat en massa gånger.


Matte har mest hållit sig uppe i huset och kikat på TV. Fixat lunch och sånt åt oss som jobbat förstås. Fast hon glömde lunch till mig... Det gör hon varje dag...


Äta mitt på dagen vore nog bra för magen! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards