Alla inlägg den 13 september 2008

Av Tuffa & Grynet - 13 september 2008 14:11

Idag packade husse och matte in hela flocken i bilen och så åkte vi till skogen. Matte hade lagt in den braiga, gröna ryggsäcken med spårgrejer och när vi kom fram så lade hon direkt ut varsitt spår till oss. Lillebror sov i vagnen medan husse och matte plockade lingon och vi väntade i bilen på att få gå våra spår.


Gryn fick gå sitt först. Hon var jättesugen på att få spåra! MAtte hade för första gången lagt vanliga spårpinnar i hennes spår. Visst hade hon koll på vad man skulle göra med dom! Jätteglad vart hon och plockade upp dom och gav till matte. Busade som en galning! Jättestolt var hon när hon kom tillbaka till bilen med sin lila flamingo i munnen. Matte var jättenöjd och sade att Gryn jobbat som värsta spårhunden! Klart, jag har ju lärt henne allt jag kan!

Sen var det min tur! Matte hade fullt shå att hinna med när jag ångade fram. Rätt många pinnar hade hon strösslat ut, men jag hittade alla! Så hade husse varit och vinglat över spåret med barnvagnen och allt. Inte gjorde det något heller, jag visste ju vilket spår jag skulle följa ju... Hittade långa pinnen och sen var det tyvärr slut på spåret... Fast sedan fikade vi och det är ju också trevligt!


Grynet hittade pinne, hon har bra spårminne! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards