Alla inlägg under september 2008

Av Tuffa & Grynet - 6 september 2008 21:20

Idag har vi haft besök nästan hela dagen! Först var hussmor och hussfar här med korvhundens största lillmatte Mimmi, hon som är så bra på att dra dragkamp med ormen. Dom kom såklart för att inspektera lillebror. Han fick paket med en overall i som han ska ha när vi går promenader med vagnen i höst. Matte och husse sade att vi kanske ska ta en premiärtur med vagnen imorgon. Betyder det promenad för hundarna också? Hoppas det!


Senare på kvällen kom våra grannar med människovalparna Arvid och Leo. Det är alltid så kul att träffa dom. Vi brukar smita med dom ner till sjön när dom går förbi våran gård och matte och husse inte ser... Dom kom också för att kika på lillebroren. Trevligt!


Kul med besök, även om jag tror, att dom kom för att klappa mig och inte lillebror... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 5 september 2008 08:57

Det var vad vi vaknade till i morse. Ja vad ska man vänta sig med en människovalp som inte är rumsreni huset tycker ni...? Nä, nä... inte var det valpen inte. Han har för övrigt på sig något som liknar mitt tikskydd där allt han klämmer ur sig hamnar. Nej, det här infernot hade orsakats av lilla Gryn.


Hon hade haft en liten olycka, eller snarare 20 små olyckor på nedervåningen... Tr att jag finns, för jag stannade på övervåningen med lillebror, som sov i mattes säng medan husse och matte sanerade nedervåningen och lilla Gryn. Kanske hon kan få låna nån av dom där valp-blöjorna av lillebror - Axel?


Köket är ingen toalett, Gryn måste säga "behöver gå ut" - rätt! / Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 4 september 2008 20:45

Första gången på länge, länge så gick matte med oss i skogen. Inte så lång tur, men det var matte, och i skogen!


Annars har hon mest suttit med lillebror i matningsläge hela dagen. Farbror doktorn hade ju klagat lite på att han inte växte så mycket så nu har han bestämt sig för att ta igen det ordentligt. Han lär ju inte kunna dubbla sin vikt på en vecka, som jag gjordenär jag var i hans ålder, men han gör i alla fall ett gott försök!


MAtte går i skog, av mat får brorsan aldrig nog /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 2 september 2008 10:27

Idag skulle lillebror åka tillbaka till sjuk-huset för att besiktas eller något. Matte sade att dom hade petat och pillat och dragit och fixat med honom så att han var helt slut efteråt. Undra på att han åt så länge på kvällen. Det är lite tröttsamt för då kan matte inte göra något alls. Inte ens en hand till övers för att klia en briardrumpa har hon...


Husse är i alla fall ute och går med oss, han kan tydligen inte mata lillebror, hans tuttar är för små eller nått. Jag kanske kan hjälpa till att mata? Mina tuttar är inte så stora men jag har ju en åtta, nio stycken så  det borde väl kunna kompensera eller?


 Giv matte en kliande hand och briarden en promenad längs en strand! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 1 september 2008 21:21

Man får lite avbruten nattsömn här i huset nuförtiden. Den hära lillebroren vaknar och vill ha käk och då måste jag upp och kolla så matte fixar det. Sen kan jag gå och lägga mig igen.


Matte är inte alltid odelat förtjust i att jag vill snosa på broren, särskilt inte när jag precis druckit och så...


När husse gick upp i morse så gick han en lång skogstur med oss direkt på morgonen. Lyx! Han är ledig nu när människovalpen är ny. Det är mysigt att vara hemma hela flocken!


 Mulen den bör ej va blöt, när man snosar brorsan söt! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards