Alla inlägg under december 2008

Av Tuffa & Grynet - 15 december 2008 20:03

Idag hände det igen... Matte gick först en promenad med både mig och Gryn och broren i vagnen. Gryn fick gå i koppel nästan hela vägen för hon var så vild och ville springa så långt och fort. Jag som är välartad fick vara lös och nosa i alla spännande spår som älgarna hade gjort i snön. Haha!


Men när vi kom hem, då.... Då lämnade matte mig och tog Gryn och selen och sparken och så fick Gryn en extratur för att springa av sig det vilda.... SkitGryn! Nästa gång ska jag minsann vara vild på promenaden så jag också får dra!


Surt att den som är snäll och mild, får mindre kul än den som är vild! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 14 december 2008 20:01

Idag har vi tänt tredje ljuset och ätit gula bullar igen. Det är himla gott...


Nån annan som är himla god är broren, här är en av bilderna som kom till under julkortssessionen:


Av Tuffa & Grynet - 13 december 2008 22:09

Idag har vi varit utan ström nästan hela dagen. Tydligen behövs det något som heter ström för att lampor ska lysa, spisen fungera och nästan allt annat som rör sig, eller lyser, eller låter hemma hos oss. Därför var det ganska tyst och mörkt hemma hos oss idag...


Vi fick vara med ute en stund och skotta snö. Eller, husse skottade och vi hejade på... Broren sov och matte kastade snöbollar på Grynet. Det tycker hon är kul, Grynet alltså... Knasig syrra...


Nu är i alla fall den där strömmen tillbaka. Fast Sankta Lucia missade nog vårat hus eftersom det var helt mörkt här. Som tur var fick vi lusse-fika i alla fall. Gula bullar till glada hundar.


Mina ögon känns bättre, men det är jobbigt med alla droppar och salvor... Tur att man får godis till medicinen också!


Ström i lampan måste finnas, annars inget ljus kan utvinnas! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 12 december 2008 20:06

...man får inte ha kul heller! Igår kväll tog matte fram selen och dragbältet. Sen klädde hon på GRYNET och gick ut utan mig! UTAN MIG! Jag hörde hur dom tog sparken och for iväg. Stod ett tag och väntade innanför dörren, för jag trodde att matte bara glömt mig, men fick till sist inse att jag faktiskt blivit lämnad...


Efter ett tag kom dom tillbaka, Grynet var äckligt nöjd med sig själv och matte var äckligt nöjd med Grynet.  Hon hade dragit kalasbra ända bort till Ostibyvägen och sedan hem igen. Gryn som aldrig dragit spark själv, utan mig! Bah! Visst, visst, matte tog mig på en tröst-promenad i koppel när hon kom tillbaka, men det kunde inte riktigt uppväga att få dra spark!


Uveit är skit! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 11 december 2008 15:23

...eller för all del vettrinären. Det var en snäll, skäggig farbror som tyckte att jag hade ett vackert namn och att jag var väldigt klok och duktig. Jag bad om ett referensbrev att skicka till tomten, så nu är jag nog garanterad något extra fint i julklapp!


Vettrinärn kikade i mina ögon, pillade, droppade, lyste med lampor och speglar och hade sig. Jag satt stilla och väntade, men det var skönt att ha matte att luta sig emot där uppe på det höga bordet. Sen sade vettrinären att jag hade nån uveit och att det gjorde förfärligt ont. Som om jag inte visste det! Matte fick salvor och droppar och piller som jag ska ha och så får vi åka tillbaka till honom nästa vecka för att kolla så jag blir bättre.


Det trista var, förutom att det gör ont såklart, att han sade att jag inte får vråla runt i snön, så det kommer vassa snöflingor i mina ögon närmsta veckan... Blah!


Skönt att man slapp byta ögon i alla fall! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 10 december 2008 22:13

Jag har fått nån flammation eller nått i mina ögon... De känns kliiga och de inre ögonlocken vill åka fram, eller ut, eller vad man nu ska säga.


Jag ska få gå till vettrinären och kolla upp det imorgon. 


Hoppas ögonen blir bra, annars nya vill jag ha! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 9 december 2008 22:24

Det här med broren är ett förfärligt ansvar måste jag bara berätta. Man måste kolla varje morgon om han har sovit bra, sen så får jag ofta passa honom så som på bilden igår, medan matte gör fukost till sig. Då ligger han mellan mina ben och myser på min frukostmätta mage.


Sen ska han sova igen efter bara ett par timmar. Då går vi med matte ut och vaktar vagnen under promenaden. Ibland måste vi springa långt i förväg och kolla så inga farliga monster kommer...


Så är vi ju back-up ifall den lilla apparaten som matte använder för att lyssna om han vaknar, skulle sluta funka. Vi hör ju om han skriker, utan batterier....


Sen när han sovit färdigt och matte lyfter in liggdelen på vagnen, då måste det kollas om det är rätt bror som kommer in. Pussas lite på honom...


Nu börjar han veva med dom små armarna och rätt som det är får han tag i lite hår när man nosar på honom. Då är han jättestark! Drar hårt! Men det gör inget, för vi förstår ju att han bara är valp...


Passa broren det är viktigt, och vi gör det bra och riktigt! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 8 december 2008 14:45

Skönt att vila för både systrar och bröder...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards