Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Tuffa & Grynet - 6 januari 2009 16:46

På julaftonen kom ju tomten med en massa julklappar till alla som varit snälla. Eftersom så många varit snälla - alla ni polare som läser här till exempel så blev det ett himla farande för tomten. Till sin hjälp har han tydligen en flock renar som drar honom i en släde. Jag såg inga renar för jag hade fullt upp med att nosa reda på grisöronen, men matte säger att så är det i alla fall.


Såhär efter julafton måste ju tomten kunna ta ledigt ett tag, innan det är dags att börja slå in paket och så inför nästa jul. Jag slår vad om att han har semester nånstans här i närheten! Hur kan jag veta det? Jo för hela flocken renar går nere på våran is och slappar! Säkert 50 stycken!


Gryn och jag tyckte att vi nog kunde hjälpa till att hålla reda på dom där renarna, motionera dom och så, men matte sade att då skulle det inte bli några julklappar nästa år....


Vi får se om vi chansar och jagar några rensvansar! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards