Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Tuffa & Grynet - 29 juni 2009 22:17

Matte har dragit upp sån här otäck, farlig tråd runt halva tomten och halva stranden. Vi undrade vad som skulle hända...

Igår kväll kom en släpvagn full av Bäää och Määääh! Får! Vår livsuppgift! Eller? Fåren kastade en blick på mig och Gryn och så struttade dom bort i gräset. 


Idag tänkte jag och Gryn att vi kanske skulle strutta efter och kolla vart dom tog vägen dom där får-kompisarna. Vi var i koppel igår så det gick inte... Nu var vi lösa. Fast helvetes-tråden var emellan oss och livsuppgiften. Jag nosade på den.... Det skulle jag aldrig ha gjort! Den bet mig i nosen! Jättehårt! Efter ett tag var Gryn tvungen att kolla också så då bet den henne med! Skit-tråd!


Nu är vi ganska skraja och vågar inte ens tänka på den attans tråden, än mindre på får-kompisarna på insidan.


Hur ska vi nu lära oss att valla? Den baskade tråden måste falla! /Tuffa



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards