Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Behöver bli mer tax-lik....

Av Tuffa & Grynet - 5 juli 2009 12:52

Domartanten  tyckte att lilla Gryn var för kort. Måhända gillar hon taxar egentligen och tycker att alla borde se ut som sådana.


Inte har vi heller något emot taxar, men om man inte är tax så blir man rätt så sned om nån säger att man är ful, för att man inte ser ut som en.


Matte tycker såklart att Gryn är vackrast av alla i alla fall, kanske med undantag för en viss annan briardbrud...


Grynet har haft ganska kul, trots att hon visst var rätt ful... /Tuffa

 
 
Therese, Cassi å Pollis

Therese, Cassi å Pollis

5 juli 2009 18:59

hm,.,,, vi hörde om domaren idag-. och är glad att vi sparade oss de pengarna! Polluxx hälsar att han tycker iaf att Grynet är en bland de snyggaste han sett!Så domaren måste vart blind!

Kram

http://www.freewebs.com/castorbriard

 
Blixtra

Blixtra

5 juli 2009 20:01

Det är snygg att vara kort så det så! Det är jag med.

http://blixtra.doggyblogg.se

 
Blixtra

Blixtra

5 juli 2009 20:02

P.S Man har väldigt stark rygg om den är lite kortare. Så det är inte bara bra att avla fram långa ryggar för att det "ser snyggare ut".

http://blixtra.doggyblogg.se

 
Hathil

Hathil

5 juli 2009 21:11

Långt är snyggt??? Inte att jag är speciellt kort så det som jag kan tala om är att kort är mycket mer praktiskt. Tänk bara hur lätt Grynet kommer att ha i agilityslalomen eller när hon springer åttor mellan benen. Själv fastnar man ju då och då. Dessutom passar man mycket bättre i säkerhetsförvaringen vid åska om man är kort. Långt är inte alls bra!

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

6 juli 2009 10:08

hrm hrm nu vill vi bara säga att bland de snyggaste varelserna på jorden är taxar så i o för sig var det beröm!!
men hur kunde hon säga det till tjusiga du som är så ståtlig o stilig som en BRIARD!!!

 
Hillman

Hillman

6 juli 2009 12:19

Det är de matte alltid har sagt, de där jädrans domarna vet inte vad de pratar om. Grynet är snygg, måste eran matte verkligen gå på såna där taskiga tillställningar, gillar domarskruttarna inte vad de ser så kan de ju blunda. Varken jag eller matte gillar såna där domare, matte hade den goda smaken att lämna en sån där tillställning mitt i, eftersom domaren tyckte att jag hade för mjuk päls. Domar tanten var säkert bara avundsjuk på min musche, för någon sån hade hon inte.

Taxpussar till söt Gryn och till dig Tuffa.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards