Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Tuffa & Grynet - 14 juli 2009 21:21

Idag har vi mest softat...

 


Och saknat Fritz och kusinerna...


 

Av Tuffa & Grynet - 14 juli 2009 20:09

I helgen har vi haft det hektiskt! Det har varit massor med trevliga människor och hundar här. Först och främst har ju Fritz-Filur varit här med sina tvåbeningar. Det är väldigt trevligt med sånt besök! Dom bor i vårans stuga och så får vi leka och ha trevligt. Fritz matte har alltid så mycket gott godis att bjuda på. Så i söndags så kom mattes systrar. Den yngsta har skaffat en welsh spring-spaniel. Det betyder att den springer fort!


Det gjorde den allt... Särskilt när man jagade den lite... Fast den var himla fräck och hoppade på mig och busade, fast jag är en respektingivande tant! En lurig, rolig kusin den där spring-Mio...


Så var mellansystern, som också har Polly-sheltie-kusinen med. Tyvärr var inte Polly med den här gången. Hon skulle hämta en ny lillebror till Polly! Han var liten och luddig och lite skrajsen och visste inte vad han hette. Han blir nog bra så småningom han också.


Så till fåren då...


Matte skulle fixa med något inne hos dom. Jag såg min chans och flög ini hagen! Fåren rusade iväg och jag efter. Här skulle vallas! Stora buktande svängar gjorde vi. Fåren först och jag efter. Jag höll precis på att få kläm på hur man skulle göra så kom matte farande, osande arg... Hon förstörde allt, för hon sprängde hjorden och fåren for åt alla håll. Jag försökte tappert samla dom igen, men det var inte så lätt med matte som sprang och gormade.  Till slut blev jag lite trött och tog en paus och då fick mattes onda öga fatt i mig och så fick jag lämna mitt värv för denna gång.


Synd va? Kan du inte komma och hjälpa till Blixtra? Du som har lite kläm på det där med vallning?


Att man vill valla sina får, matte inte alls förstår...? /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards