Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Skit i fjällen Blixtra!

Av Tuffa & Grynet - 19 juli 2009 14:47

Kom och hjälp mig med dom här mopsiga fåren istället!



Fast i fjällen kan man hitta andra djur som heter Renar och går an att försöka valla dom också!


Vi har dock alltid plats för en briardbrud till! /Tuffa

 
 
Hillman

Hillman

19 juli 2009 15:51

Är du fortfarande i vallartagen, trodde du tröttnat när det finns sticktråd emellan.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hathil

Hathil

19 juli 2009 16:21

Det där ministaketet kan du väl lätt hoppa över och sedan är det bara att skälla ordentligt på bäääna. Flyttar de sig inte då kan man också nafsa lite tills de fattar. Kom igen nu, briarder!

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

20 juli 2009 08:08

Tänk bara att du ska bita dem, de flyttar sig då jag lovar ;) Sen behöver man inte springa ens, de rör sig fint i samlad trupp i alla fall. Respekt vet du.

Jag kanske kan smita från fjällen? Åt vilket håll ska jag springa från Tärnaby till er?

http://blixtra.l4rge.com

 
Tuffa

Tuffa

20 juli 2009 09:03

Prova hitta en buss som det står "Luleå" på istället! Det går nog fortare!

Jag ska tänka på att bitas... Den där som är grå ser rätt god ut!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

20 juli 2009 13:45

å dom ser verkligen mopsiga ut! bjuffa på dom från oss oxå!

 
Blixtra

Blixtra

22 juli 2009 18:14

Jamen det var ju på samma breddgrad i alla fall. Bussar gillar jag så det ska jag se om jag hittar någon. Allt för att få valla :) Gör det något om jag vallar med mig fårflocken hem till Småland sen?

http://blixtra.doggyblogg.se

 
Blixtra ...igen

Blixtra ...igen

22 juli 2009 21:46

Nu säger matte att vi kanske ska till Luleå i alla fall. Hon vill visst titta på valpar på Grynets kennel. Vi ska bara övertala husse också om nödvändigheten i detta. Men det borde vi väl klara om vi är två? ;)

http://blixtra.doggyblogg.se

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

23 juli 2009 10:20

Klart ni ska titta på valpar! Och det där med att vara två, det är också bra. Fast det är kanske det husse är emot, att bli betuttad i en valp som måste flytta hem till er sedan?

Vårans stuga går bra att låna om den är obebodd då ni kommer. Om ni inte vill sova mer i tält förstås...!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Blixtra och flocken

Blixtra och flocken

23 juli 2009 12:02

Tror inte husse har något emot två. Vi var ju två förut. Det är ändå matte som tränar och tar hand om hundarna.

Är den ledig 16/8? Då kommer vi från Tärnaby. Annars har vi iofs tält...

Vore jättekul!!! *svansvift*

http://blixtra.l4rge.com

 
Tuffas matte

Tuffas matte

23 juli 2009 22:18

Den är ledig! Välkomna!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards