Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2009 20:34

Jag stod i godan ro i den stora lådan med glasväggar. Fick gotter av både matte och sjukgymnasten. Gott! Då blir jag plötsligt blöt om tårna! Det kommer in vatten i lådan!!! Mer och mer vatten kom det. Till slut stod jag till halva magen i vatten. Skumt... Då började golvet röra på sig! Det liksom gled iväg bakåt så jag var tvungen att börja trampa på framåt för att inte åka med rumpan före in i lådväggen!


Matte och sjukgymnasten kom med uppmundrande hurra-rop och en och annan godisbit... Där gick jag framåt, framåt och kom ingen vart! Dessutom finssades det en del från skolungdomarna som var där den dagen åt att jag fick "sjögräsben". Det är alltså när pälsen flyter ut och fluffar runt i vattnet. Det syntes så fint genom glasväggarna på lådan.


Jättelänge fick jag gå, sedan åkte vattnet ut och jag fick gå i duschen igen. Det var för att duscha bort klor och sånt. Sen var jag rätt trött! Matte säger att jag ska få åka dit igen nästa vecka. Hon har köpt ett gym-kort åt mig så jag ska få plumsa minst 10 gånger!


Det var rätt OK faktiskt, särskilt som man fick äta godis och bada samtidigt!


Jag är faktiskt frän och söt när tassarna är helt i blöt! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2009 06:57

Jag har varit hos sjukgymnasten och påbörjat min "habilitering" eller vad matte nu kallade det. Då ska jag träna för att bygga muskler runt min onda höft och sånt. Det är trevligt att träna, oavsett vad man får göra så när matte tog med sig i bilen en morgon så var det ju bara skoj!


Vi åkte till samma ställe som vettrinärń.... Hmmm.... Jag snackade lite med en polis-schäfer när vi låg i väntrummet. Han verkade inte så gammal utan ängslade sig lite. Jag tyckte han var rätt mesig, särskilt med tanke på att han var polis.


Nåväl, jag fick komma in till min sjukgymnast! Jag har träffat henne förut och då har det bara varit trevligt. Den här gången blev jag inpuffad i endusch och shamponerad av en skol-flicka! Matte stog bara ute och var nöjd medan jag blev inlöddrad med lavendelschampo! Urk! Så fick jag komma ur duschen och kliva in i en låda. Skumt.... Plötsligt fylldes lådan på med vatten!


....fortsättning följer i eftermiddag...


Tränat vatten, plask och usch, nu ska matte åka buss! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards