Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Dragit spark!

Av Tuffa & Grynet - 7 februari 2010 11:27

Det är supersoligt i norr-land idag och bara lagom kallt ute. Husse och matte blev upplivade och plockade fram dragselarna. Broren packades i en låda och så gav vi oss iväg på sparktur! Matte fick åka bakom Tuffa och husse och broren bakom Grynet. Full fräs iväg! Matte och broren tyckte det gick väl fort och klagade på att det rann tårar från ögonen på dom. Knäppt att hålla på att grina när man har så kul! När vi kom ifrån landsvägen och upp på våran prommenad-grusväg så fick matte ta broren och så körde husse och vi en extra-frull-fräs-tur!


Vi sprang så det visslade och snön sprutade! Sjuk-nasten har sagt att det är bra för Tuffas onda att dra, bara hon inte får ont efteråt. Vi har inte märkt att det har gjort ont så därför dragar vi! Vi fick jogga en stund när vi kom tillbaka till matte och broren. Bara för att vila lite inför sista draget längs landsvägen, hem igen.


Det var en väldigt trevlig tur och alla var glada efteråt. Nu ska vi vila och sedan kanske åka till hussmor och hussfar. Broren ska simma i eftermiddag och då passar vi på att få middag borta!


Härligt med spark över snöklädd mark! /Tuffa & Grynet

 
 
Hillman

Hillman

7 februari 2010 12:36

Kul det där med spark men brorsan skulle vilja ha en låda som han kunde ligga med ett fårskinn, då skulle han oxå åka spark säger han. Jag är skeptisk till lådan men jag är lika skeptisk till sparken för de där medarna som man ska stå på är lite klena för mina tassar, det gör så ont när man står på dem. Hur bär ni er åt egentligen?

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 februari 2010 09:18

Ja våran Matte hon har också pratat om en spark, fast hon sa i sista andetaget "undrar om man flyger som en drake efter den". Ja vi är ju av den starka sorten så man vet ju aldrig. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
ari

ari

8 februari 2010 13:13

Vad är det för ont Tuffa har? Artros? Lille Abbe har artrosben och han är helt besvärdefri sen vi håller på med regelbunden dragträning. Då blir det nog bra för Tuffa också (i fall hon har artros..).
Det måste vara häftig att bli dragen av TVÅ briarder! Vandabriard är ju jämt tvungen att anpassa tempot till Abbepons korta ben..
Ha det bra i Norr-land!

http://mimulus.se

 
Tuffa

Tuffa

8 februari 2010 19:54

Matte säger att det är artros jag har! Det låter ju toppen att Abbe blivit bra av drag, jag får vattenträna också så då borde jag hålla mig fräsch! Så blir det simning till sommaren också!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards