Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Vad är stopp?

Av Tuffa & Grynet - 12 februari 2010 19:11

Matte kom hem rätt tidigt igår och blev inspirerad av solen eller nått... Hon tog oss i alla fall på en sparktur med dubbeldrag. Både Gryn och jag var taggade så vi howlade för fullt innan matte gav klartecken till att springa. Äntligen! Vi sprang! Matte stod och blinkade bort tårar i fartvinden. Höll balansen dåligt.... Vi kände att det ryckte lite i linan och att matte kved "stopp" där bakom, men vem bryr sig? Vi hade ju bara sprungit ett par hundra meter. Vi sprang en bit till. Mattes kvidanden övergick i avgrundsmorr och tillika vrål. Vi sprang en bit till. Matte hotade med svanskupering tillika indragen kvällsmat... Vi stannade till.


Där bakom låg matte på mage med sparken i en hand och draglinan i den andra. Konstigt att det gick lite tungt... Släpa ett matte-ankare sisådär 50 meter....


Nå, hon tog sig upp igen och lyckades koncentrera sig på att stå resten av vägen. Vi koncentrerade oss på att springa, och springa, och springa!


Matte vinlade och föll, tur att mattes brallor höll! /Tuffa

 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

12 februari 2010 21:49

Fantastisk, men hvorfor stoppede I ??? Hvis vi havde været tre briarder i front, havde det nok ikke været noget problem at trække en matte på maven...;-)

http://www.fritzfilur.dk

 
Hillman

Hillman

13 februari 2010 13:09

Det måste varit en syn för gudar, med matte på släp, hihi. Tur att hon inte gjorde illa något allvarligt, det var nog bara egot som fick sig en törn. Människor har ett stort ego här i Sverige, för ingen annstanst tittar de sig runt omkring när de drattat på ändan.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hathil

Hathil

13 februari 2010 20:03

Stopp??? Ingen aning... Spelar det någon roll om de står eller ligger där bak? Det är ju fram som är viktigt!

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filippa-Finess

14 februari 2010 17:55

Helt rätt! det ska ju gå fort fort fort:) Matte brukar gapa så det står härliga till ibland, jag tror hon hejjar på mig att det ska gå ännu fortare...
Fast ondöga brukar komma fram så jag vet inte riktigt... brukar vara bäst och stanna då.
Hoppas matte eran inte gjorde sig illa.

själv har jag dragit matte på skidor idag:D

kram på er

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 februari 2010 18:21

Man hade velat vara en osynlig tittare på detta spektakel. Tur att hon inte gjorde sig illa iallafall. Ha en bra alla hjärtans dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ester

14 februari 2010 19:50

-vi undrar lite, varför släpade matte på sparken..?

 
Tuffa

Tuffa

14 februari 2010 20:12

Hon ville väl inte släppa sparken kanhända... Hon skyllde på asfaltsfläckar och annat, vet inte så noga. Nu kunde hon i alla fall bara hoppa på sparken igen och hålla sig på bena!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 februari 2010 20:26

Har en utmaning till er på våran blogg. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 februari 2010 21:41

ja det hade varit bra om jag hade bifogat vad utmaningen går ut på. Finns nu på bloggen.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

17 februari 2010 18:24

OJ! Det hade jag aldrig vågat! Springa trots avrgundsvrål. Jag hade nog inte ens sprungit mer och det ryckts i draglinan, om jag ska vara ärlig. Men tur att ni stannade till slut så ni slapp svanskupering. Det är inget kul utan svans, eller med platssvans heller för den delen.

http://privat.bahnhof.se/wb407231

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards