Direktlänk till inlägg 5 januari 2007

Bästa kompis!

Av Tuffa & Grynet - 5 januari 2007 23:23

Sovmorgon idag. Skönt. Matte var ledig och husse jobbade hemma så vi drog oss en stund extra. Kallare idag fast lite blåsigt. Matte och jag var ut och fyllde på frön till de stackars fåglarna. En ny sort var det där idaag, gråsiskor kallade matte dom. Såg goda ut, som små karameller med sina rosa huvuden. Sen när vi hade fyllt mat så kom det plötsligt en bekant, röd bil nedför vägen... Bästa polaren Ester och hennes matte! Tjoho!!Det är alltid spännade att se vem av oss som känner sig störst och därmed gormar lite på den andra. Vi är ju lika gamla jag och Ester, eller okej då, Ester är knappt en månad äldre... I alla fall så är det lite svårt att veta vem som bestämmer. Förut var det enklare, för då hade Ester sin saliga moder (med stora öron och ett stort och varmt hjärta) med sig och då var det ju liksom inget snack, då var ju hon nummer ett. Nu varierar det lite... Vi var ganska glada att se varandra och hade skoj med en gång idag i alla fall. Vi tog med oss våra långsamma mattar upp i skogen på en prommenad Alldeles tyst och fint var det där. Nästan inga spår heller.Vi var ute ganska länge och sen fick vi ligga på varsin filt och tina tassarna medan matte och Esters matte fikade. Jag får vara noga med att plocka undan mina fianste ben när Ester kommer för hon är en rally-ätare när det gäller ben. Jag hade i alla fall gömt bacon-benet så det hittade hon inte. Hehe.Sov en stund när de hade åkt och sen var husse och jag en sväng och sparkade nere på isen. Ganske trött är jag nu, men husse mummlade något om skidor förut så man kan ju hoppas på en sista tur i månskenet!Snö och skoj, nu är jag loj /Tuffa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards