Alla inlägg under januari 2007

Av Tuffa & Grynet - 15 januari 2007 08:48

Idag kom matte på sitt helglöfte. Tortyyyyyr! Kardan kom alltså fram och vi bänkade oss på golvet framför TV:n. Matte satt och skrattade åt nån Id-råtts-galning, fattade inte så mycket annat än att det var ett himla liv. Så var det genomgång av varje hårstrå med det kvalificerade tortyrredskapet. Det är en karda med ohyggligt långa och vassa piggar som effektivt tar tag i alla små hårknutar. Tänkt dig då att ha en och en halv decimeter långt hår i skrevet, i armhålorna och på magen. Tänk dig att kardan sitter fast i massor av små tovor, just där bakbenen går ihop. Tänk att din matte glömsk av nån Id-råttare inte ser din grimas i tid utan drar i kardan. YYYYYYYLLL!Nytorterad hund, är fluffig en stund. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 14 januari 2007 19:57

Hur kul är det inte? Kolla bara!!!

Av Tuffa & Grynet - 13 januari 2007 20:42

Vi var så trötta idag. Vaknade till framåt nio och smög fram och kikade på husse och matte. Dom sov också, så jag smög upp i sängen och lade mig hos dom. Någon krafsade mig vänligt på rumpan och så sov vi en halvtimme till. Mysigt! Det var inte så kallt ute idag, bara nån minusgrad. Det var blött nere på isen så det blir slabbigt om vi skall sparka nått där idag. Igår drog jag husse där nere på isen. Kanonkul! Matte hade sett oss genom fönstret och skrattade åt att det såg så kul ut när husse stod i fartställning på sparken och jag drog allt vad jag orkade. Susade fram gjorde vi i alla fall. Idag har vi shoppat lite. Jag är med som bilvakt då. Matte var så trött efter det så hon kanske glömmer att hon lovat tortera mig med kardan i helgen. Man kan ju alltid hoppas….Sov i säng – sen flyg och fläng. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 12 januari 2007 20:42

Idag fick jag en aha-upplevelse! Jag är ju röd fast min nos är alldeles svart. En gång var det en tant som sade till mig – Har du pussat sotarn? Och jag fattade ju inte alls vad hon menade. Tja, pussas gör jag ju ibland så det kanske jag har… Så idag så knackade det på dörren och jag blev jätteglad! Någon hälsar på! Utanför så stod det en lång kille som såg så snäll och glad ut, och han var alldeles svart! Eller ja, kläderna var alldeles svarta och han hade en massa svart grejer med sig och så var han ganska svart om händer och så. Det var sotarn! Han skulle upp på taket och ner i källaren och grejsa, men jag hann allt pussa honom lite också! Så nu är jag ännu svartare om mulen. Pussat sotarn!Nos som sot, finns ingen bot… /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 11 januari 2007 22:06

Is i skägget, fruset ute. Går bra att köra spark på sjön. Man får tassa försiktigt så att man inte halkar, men det går bra om man inte spjärnar ut klorna. I like!Kras och fras, är kalas! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 10 januari 2007 11:00

Minusgraderna är tillbaka! I går kväll snöade det helt galet. Från fel håll kom snön, alltså inte uppifrån utan från sidan. Man var tvungen att böja ner nosen så att det inte skulle flyta in blöt snö in i noshålen. Fränt! Sen var det så fint plogat när vi klev upp. En farbror var här häromdagen och lovade hjälpa husse och matte med det eftersom vår traktor är en Tråktraktor.I kväll var matte och jag ute och rejsade med sparken. Äntligen! Jag kunde knappt hålla mig i skinnet tills matte sade frammåt. Höll på att rycka av henne för jag provade att tjuvstarta lite.... Firade med att sno en påse hundgodis ur lådan som matte klantigt nog glömt att stänga. Det var ju faktiskt min julklapp från hussmor och hussfar så vaddå?Mätt och glad, ta ett bad! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 9 januari 2007 18:37

Så här blöt blir man ute när det regnar, hur kul är det på en skala? Har man otur så blir man smutsig så att man får hoppa i karet när man kommer in också... Bläääääh!

Av Tuffa & Grynet - 8 januari 2007 20:50

Nån sörlänning måste vicka i väder-styrnings-centralen asså. Vad är det här? Plussgrader och regn igen? Allt fint sparkföre på isen tinar väl bort igen. Hussar och mattar är sura för att dom blir sura, och jag med. Surmule kallar dom mig då....Ur och skur, blöt och sur /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards