Alla inlägg den 15 april 2007

Av Tuffa & Grynet - 15 april 2007 16:10

En kanondag idag också! Gud vad skönt det är när husse och matte inte jobbar. Då orkar dom hitta på en massa kul grejer med mig istället. Kan dom inte få sluta på det däringa jobbet helt kanske?


Matte och jag hade ätit frulle och var ute och lullade på gården. Då kom Doris med sin matte. Doris är lite stor och fräsig tant, men oftast ganska kul. Efter en liten stund kom Ester och hennes matte också! Kul! Sen kom Dimage och Hannies matte också, fast utan hundar...


Mattarna gick in och babblade. Vi ska tydligen ha nått läger där det kommer massvis med lurvenpajsare och tränar, så dom var tvungna att prata om det. Förstår inte riktigt hur mycket det kan finnas att prata om lixom, människor har verkligen dille på det...


Vi jyckar var i alla fall ute och lodade på mest hela tiden till mattarna pratat och fikat färdigt. Sen bar det äntligen ut i skogen! Hurra! Vi turades om att leta reda på pinnar som människorna tappat på en fläck i skogen. Dom är ju för klantiga...


Sen var det dags för spåret! Doris matte följde med för att ge matte goda råd och för att ta in snitslarna. Dom sade att det var nyttigt för mig med störning också, men jag vet inte vad dom menade med det. Hon störde ju lixom ingen, bara tassade med. Jag spårade på och tog pinnar som var tappade. Vimsade lite där det gick en prommenadstig för andra hundar och människor men hittade tillbaka till mattes spår.  Det var riktigt plaskigt och skönt bitvis så man inte torkade ihop. Matte var inte lika nöjd, pratade om vatten i skorna. Jag har ju sagt det förr att manskulle vara utan skor så man kan använda tårna. Då kan man ju inte bli blöt i skorna heller...


Hitta pinnar, söka spår, över stock och genom snår. /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards