Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Racertur i månsken!

Av Tuffa & Grynet - 23 januari 2008 21:08

Den där stora måne-lampan har lyst jättefint i ett par dagar. I går kväll var det lika ljust som på dagen nästan. Matte tyckte det var fint och selade på mig och Gryn och så tog hon sparken och dom andra draggrejerna. Så tassade vi upp till stora vägen. Sent på kvällarna kommer det nästan aldrig några bliar på den och då kan man åka jättefort! Vi var jätteotåliga på att få starta och äntligen fick vi springa. Lilla Gryn har fattat galoppen och drog som värsta veteranen. Hon har en lite kortare draglina än jag så att hon springer med nosen strax bakom min rumpa. Då får jag jättebråttom och då får hon också jättebråttom. Alltså sprang vi så fort som vi nånsin gjort! Vrooooom!


Matte stod bara där bak på sparken och hejade på. Det var super-duper-kul. Eftersom vi är två som drar så är det inte särskilt tungt heller. Vi fick springa lösa och nosa en stund och sedan vroomade vi tillbaka. Sen fick vi vänta uppe vid vägen för husse var ute och vrooomade snö med traktorn.


Hoppas det blir fler kvällar med måne och drag!


Är det samma måne som ni ser i skåne(och Danmark...)? /Tuffa 

 
 
Ingen bild

ari

24 januari 2008 08:27

Vi har också haft månskensdrag :-) Fast här åker man crosscountry genom skogen, vi hade ingen bil till några tjusta vägar. Det var härligt ändå! Kanske att ni också får något "riktigt" släde, så som ni drar nu! Vårt "släde" (anordning med skating-skidor inunder) tar sig fram nästan överallt (fast då sliter man på skidorna, men de går jo att byta ;-))

 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

24 januari 2008 20:06

Måne?? - her er der kun regn, regn og regn, så der er ingen mulighed for at måneskinstur.
Til gengæld har jeg været til svømning, og det er også udmærket, når man nu ikke kan få sne, frost og måne.
Matte påstår dog at det ER den samme måne, men at den blot har gemt sig bag skyerne...?
Jeg er ellers vældig god til at finde ting, som har gemt sig, men månen har jeg ikke fundet endnu...!

http://www.freewebs.com/fritzfilur

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards