Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Tur att vi har snö!

Av Tuffa & Grynet - 7 februari 2008 20:49

I kväll kom matte hem. Hon hade varit i nått som hette Ar-landa. Där har jag också varit en gång i mycket späd ålder. Det var när matte hämtade mig från Små-land till Norr-land. Jag satt i en väska, fast när matte skulle gå genom säkerhetskontrollen behövde jag inte åka genom röntgen-manicken utan fick komma upp ur väskan och sitta i mattes famn. Tur det, annars hade man blivit genomlyst....


I alla fall så berättade matte att där nere i Ar-landa som ligger mellan Små-land och Norr-land, kanske heter det mel-land...., så fanns det ingen snö alls. Bara grått och blött och regn... Stackars alla er som har så päcklig och eländig vinter! Varför flyttar inte alla till Norr-land för?


Norrland är bäst, ingen protest! /Tuffa 

 
 
malte och snoken

malte och snoken

7 februari 2008 21:01

Hej, va ni såg roliga och busiga ut, precis såna som vi gillar o leka med! I det där små-land bor vi i nu, fast vi är skånepågar från födseln men vi fick komma hit i bil med matte o husse.Vi har den där långa konstiga våren ni pratar om o vi som äääälskar snö/hälsn Malte o snoken

http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

7 februari 2008 21:24

Då vet din matte hur eländigt snöfattigt det är här. Jag hittade en kvarglömd snödriva idag som jag i alla fall kunde ha lite skoj med.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
molle

molle

8 februari 2008 07:47

förstår precis, vi får hem gäster idag ifrån stockholm.. lika grått där.. själv bor jag mitt i mellan dala-land... o här är toppen... molle

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Hathil

Hathil

8 februari 2008 10:44

Vi bor ju i Varm-land, inte så konstigt att det är så tråkigt här... Fast man funderar ju hur den j.... isen, som har legat i ett par dagar nu och som gör springandet ute omöjligt (TRÅÅÅKIGT!!), går ihop med just Varm-land.

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards