Direktlänk till inlägg 10 februari 2008

Tänk om klantmatte kunde stå på benen...

Av Tuffa & Grynet - 10 februari 2008 18:00

Jaha, trots att både jag och Gryn röstade på pudlarna så gick den däringa smörtomten till kramgo Viking vidare tillsammans med nån flicksnärta. Himla fånigt tycker vi. Även om det nu inte var Esters brorsa.... Skitsamma, popcornen var goda!


Vi var i alla fall på skidtur idag! Som plåster på såren efter att ha blivit torterad en dryg timme... Allt går bra utom frambenen. Då vill jag bara bitas! Skitdumt att just dom blir tovitast av allt också. Lång tid med outhärdlig tortyr blir det. Matte tyckte i alla fall att vi kunde få dubbeldra lite och det tyckte ju vi var helt OK. Blöt och sliddrig snö var det och matte är ju ganska kass på dom där skidpinnarna hon har. Inte tog det lång tid innan hon damp i backen. Titta bara...



 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

10 februari 2008 18:17

Måske skal hun holde sig til sparken, eller en slæde...?
Her i Danmark har vi ingen sne, tværtimod - vi har arbejdet i trädgården hele dagen - sol og 10 grader - mærkeligt vintervejr???

http://www.freewebs.com/fritzfilur

 
Ingen bild

Fritz-Filur

10 februari 2008 18:18

PS. Det var da også uheldigt, at der lige stod en fotograf klar...;-)

 
malte puss o snokas

malte puss o snokas

11 februari 2008 08:57

hihihihi härlig bild, härlig snö...suck...nu blev vi lite avis...malte o snoken

http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

 
Cayenne

Cayenne

11 februari 2008 15:26

Oj oj oj akta så inte eran matte bryter några ben. Min matte pratade om skidor, kom inte längre hon var nog rädd om de där benen. Vi nyttjar sparken istället, ska snart sparka på matte så det blir av igen *S*
Råttispussar från mig till er lurviga o mjuka Briardbrudar

http://fyrfotingarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards