Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Fått tårta!

Av Tuffa & Grynet - 1 mars 2008 21:24

Idag kom hussmor och hussfar, husses lillebror och hans Ida och så Sanna-valpen. Det är alltid så roligt när vi får besök, men alldeles särskilt när hussmor kommer för hon har en påse med Frolic med sig som vi får. Smaskens!


Matte fick paket och blommor. Det är för att hon blivit så gammal. Sen så blev det fika. Grynet och Sanna-valpen lekte och stod i. Drog i varsin sida av Ormen och sånt. Dom leker likadant fastän en av dom är luddig och har fyra ben och den andra är mera len och har två ben. Båda hade jättekul.


Själv föredrar jag att placera mig strategiskt vid fikabordet så att ingen ska behöva resa sig om dom blir sugna på att ge något till en hund. Matte hade varit behjälplig och satt upp luggen på mig i en tofs. Mycket lättare att vara söt och tigga då...


Jag fick en halv skinkmacka och så fick jag äta resten av Sanna-valpens tårtbit. Den var god!


Tårta är gott, tycker mer jag kunde fått! /Tuffa 

 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

2 mars 2008 11:01

Ormen - jeg troede den døde i sommers??? Lyder ellers som en god dag, gæster og godbidder er også noget af det bedste, jeg ved...;-)
PS. Tillykke til din "gamle" matte

http://www.freewebs.com/fritzfilur

 
Ingen bild

malte o snoken

2 mars 2008 14:37

grattis på födelsedagen matte!

 
Ingen bild

Molly & Moa

2 mars 2008 15:37

Vi vill också fira din matte Tuffa!
Hipp, hipp HURRA! för Tuffas matte ida!
Cavvetjejerna

 
Ingen bild

molle

4 mars 2008 18:41

känns som man missat nått... GRATTIS TILL MATTE !!!!! nosgnugg molle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards