Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Varför inte ligga soffan?

Av Tuffa & Grynet - 15 maj 2008 19:51

Vårat Gryn, hon är uppfinningsrik. Matte har tagit undan våra fårskinn för hon tycker vi drar in så mycket skräp så det blir så jobbigt att städa skinnen om vi ligger på dom nu.


Själv sover jag ju uppe i husses och mattes sovrum där våra bia-bäddar står. Gryn däremot hon brukar ofta sova nere framför dörren eller på sitt skinn. Nu fanns det ju inget skinn att sova på och Gryn tyckte tudligen att hon ville ligga mjukt, så hon hade helt enkelt klivit upp i soffan.


Hur vi vet det? Jo, det sista vi gjorde i går kväll var att ta ett lerbad och vatten-spa. När man sedan torkar så faller det ut ungefär tre hekto finkornig sand ur ens päls. Den hamnade i soffan och Gryn var avslöjad!


Se till att du är torr, annars säger matte morr! /Tuffa 

 
 
Ingen bild

molle

15 maj 2008 20:53

Men vad smart,, förutom att hon blev avslöjad då....klart man ska ligga skönt

 
Blixtra

Blixtra

15 maj 2008 21:24

Det är förrädiskt det där med att lera torkar och trillar av. Kan ju inte vi rå för. Och inte har vi fingrar så vi kan greppa sopborten och fixa till det efter oss heller. Mina människor har snällt lagt ut filtar över soffan så jag kan ligga där om jag vill :-)

http://blixtra.rack111.com

 
Ingen bild

malte o snoki

15 maj 2008 21:25

ska vi skicka ett sanlåde set med hink o spade el har matte dammsugit?

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 maj 2008 21:25

Ja, det där med grus, som dröser från pälsen när man torkat, är ju inte alltid så kul. Det tycker inte våran matte heller.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ester

19 maj 2008 10:06

Det är jobbigt när man blir avslöjad.
Min ömma moder o vår matte delade ett tag lägenhet med en annan tjej o hund. Ambra gick ALDRIG in i deras rum - men plötsligt en dag när matte o hennes kompis kom från skolan fanns en gigantisk grusfläck på kompisens vita matta... Ambra försökte skylla på sin hundkompis - som var en korthårig Vorsteh...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards