Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Man måste ju kunna hitta hem!

Av Tuffa & Grynet - 16 juni 2008 21:53

Idag har vi varit ute och jobbat med matte. Det innebär alltid att man åker ganska mycket bil och däremellan får man vara ute och röra på sig på något trevligt ställe. Jobbilen som matte har är ganska trevlig att ligga och slappa i och Gryn och jag brukar ligga och kika bakåt på alla som också är på vägen och åker.


Matte vill att vi ligger hela tiden, dels för att hon säger att det är säkrare och dels för att hon ser bättre bakåt då. Inte för att jag förstår hur hon gör det, för hon har då inga ögon i nacken. Men så fort jag ställer mig upp så brukar det komma "Tuffa LIGG" där frammifrån. Jag provar att låtsas som ingenting, men då kommer det igen. Så när jag lägger mig så kommer det "Bra", så jag antar att hon hör mig eller något....


I alla fall så finns det tillfällen när man åtminstone måste få sätta sig upp och kika. Det är när matte knäpper på tick-tack-spaken. Det betyder nämligen att bilen ska svänga. Jag har lärt mig att när matte knäpper på spaken och det säger tick-tack så kan det om man har tur vara så att man är framme! Hur som helst så är det ju bäst att kolla var man är när man svänger så att man kan hitta hem om man skulle behöva det!


Måste ligga när matte kör, det säger hon att man bör! /Tuffa 

 
 
Hathil

Hathil

16 juni 2008 23:35

De har en speciell glasgrej, dessa bilar, ett sådant silverblinkande minifönster, precis som dem som sitter i badrumsväggar. Men den lilla en i bilen verkar vara annorlunda, för där är aldrig den där elaka satanshunden som annars jämt skäller ur det fönstret i badrumsväggen.
Det lilla fönstret som sitter i bilen visar oftast min matte framifrån när man tittar in där. Och så kan matte tydligen titta ut ur den också, för ibland ler hon när jag tittar in där. Det är nog så att när mattes ansikte dyker upp i minifönstret då kan hon också se vad som pågår här bak. Hon tittar ju rakt på en! Inte så konstigt att hon vet om man ligger fint eller om man är på väg att skälla ut andra hundar. Kolla om eran bil har också ett sådant fönster, då har ni förklaringen.

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

17 juni 2008 07:51

Nu ska jag berätta en sak för dig Tuffa. Mattar når en inte därbak när de kör. Så vad de än säger kan man göra vad amn vill. Titta ut här, titta ur där och här igen. Man måste hålla ordentlig koll!

http://blixtra.doggyblogg.se

 
Ingen bild

Hathil

17 juni 2008 09:18

Det stämmer! Om man har galler kommer dem inte åt en. Förutom med vattenpistol alltså, men vem bryr sig om sådant? Däremot kan dem stanna bilen för att komma runt och öppna bakluckan. Och i så fall är dem riktigt arga. Bättre att lägga sig och sova efter typ femtonde uppmaningen...

 
Ingen bild

malte o snoken

17 juni 2008 09:22

vi gillar oxå o stå upp o kolla ut genom rutan för vi är ju så små men då får vi också höra "ligg" eller "nej snoken" men när vi ibland åker i mattes bil då åker vi i baksätet o då kan man lägga hakan på mattes axel o se till att hon kör rätt o riktigt, då brukar matte skrocka bara o pussa mig på huvudet...annat låter det den gång jag kräktes ner på matte...då fick jag ingen puss..

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

17 juni 2008 23:21

Vad duktiga ni är tjejer som ligger ner i bilen. Vi sitter i bur när vi åker i bil. Fast för det mesta så ligger vi ner i den för vi är ju lite korta i rocken och då ser man inte så mycket ändå.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards