Alla inlägg den 19 april 2008

Av Tuffa & Grynet - 19 april 2008 17:16

Det försökte jag hävda hur länge som helst när matte påstod att det gått alltför länge sedan denna briardbrud fått sig ett bad. För all del, isen har ju legat rätt länge... Men matte menade i badkaret! Med schampo! Bläh!


Det var bara att hoppa i och se lidande ut det.... Skvalades och spolades och sedan löddrades det in fånigt doftande schampo i hela pälsen på mig. Matte påstår att vattnet som rann från mitt huvud och min rumpa var alldeles grått. Jaha? Öron, nos, skägg, tassar... Överallt skulle det tvålas och spolas och grejas. Efter en halvtimme var jag färdig, matte också.... Då var det bara att torka sig då. Hur lätt som helst när man har massor av päls... Matte var rätt behjälplig med tre haddukar och sedan gick jag ut och rusade lite i solen. Då vart det ganska behagligt. Gryn trodde jag fått nån knäpp som skuttade och rullade och rusade. Det är bara så att det är sånt som händer när man badas i badkaret!


Nu luktar jag som en ros, den goda hunddoften försvann sin kos.../Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards