Alla inlägg under augusti 2008

Av Tuffa & Grynet - 7 augusti 2008 21:09

Matte hittade ett äckligt kryp på mig idag. Det hade satt sig fast vid mitt öga och smaskade för fullt. En FÄSTING! det har jag haft en gång förut....


Ja jag vet att det ju inte är nånting för er som bor i Söder-land, men för mig i Norr-land så är det förfärligt ovanligt att få sånna äcklisar på mig. Matte var i alla fall ganska flink med småfingrarna och plockade bort den och husse mosade den med en sten!


Fästingen blev platt, som en påkörd katt... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 6 augusti 2008 21:58

Idag har två av mina favvo-barn varit och hälsat på. Jag passade på att kampa lite med dom med den nya bitstocken som matte köpte på hundtävlingarna som hon och Gryn var på i helgen. Det gick rätt bra när båda barnen hjälptes åt att dra. Fast jag vann ändå förstås...


Är det barnen som är svaga eller är jag bäst på att draga? /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 5 augusti 2008 20:40

Jag hör på nyheterna att det klagas över att vi som är sjukskrivna har det sämre. Dom skyller på regeringen. Jag vet nu inte så mycket om regeringen, men det stämmer då hemma hos oss. Ta i kväll till exempel. Då tog husse lilla Gryn med sig och tog en cykeltur. Utan mig!


Jämmer och elände... Matte säger att vettrinären har gett stränga order om att jag ska ta det lugnt och inte får rusa när jag är sjukskriven. Bah! Jag kan väl ta det lugnt fast på en cykeltur eller? Inte?


Nääää... Kanske inte... Men jag gillar fortfarande inte det här. Matte är ju också sjukskriven och hon cyklade inte heller. Men hon klagade inte lika högljutt som jag. Lat-matte...


Sjukskriven och uppriven.... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 4 augusti 2008 13:32

Idag skulle husse och matte börja jobba. Vi blev satta i fängelset. Helt OK för oss! Men när matte kom hem sade hon att hennes vettrinär, eller doktor, eller vad det nu var sade att hon inte skulle jobba mer nu innan människovalpen kommer.


Det gör ju inget förstås att matte är hemma med oss. Vi ska nog se till att roa henne. Hon mår inte dåligt heller utan tyckte det var ganska onödigt att gå hemma och lata sig. Vem har sagt något om att vara lat? En skogsprommenad är säkert bara nyttigt!


Skog är bra, säger ja! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 3 augusti 2008 21:25

Återigen har Grynet-Grävling förtjänat sitt nya namn. Hon hittade en bra grop nere vid stranden och bestämde sig för att pälsen behövde en lerinpackning med svaveldoft. Grävde så det sprutade och smetade ner hela sin gula lekamen.


Varken husse eller matte var särskilt imponerade av tilltaget. Jag skulle ju aldrig komma på tanken, men så är jag ju redan så vacker att det knappast behövs mer heller...


Badat i lera, luktar desto mera.... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 2 augusti 2008 20:27

Matte och Gryn har varit på klubben och varit sekreterare på tävlingar. Ja, eller matte i alla fall. Gryn övervakade parkeringen och fick dessutom möjlighet att bita Polluxx i näsan! Han hade tävlat så duktigt att han blev uppflyttad idag, grattis till det!


Jag och husse jobbade hårt hemma, prommenderade i skogen och plockade blåbär. Det är gott det. Jag varvade mellan att beta blåbär och att äta pinnar. Bra med fibrer!


Jag har ätit bär, Grynet blev inte kär... /Tuffa



Av Tuffa & Grynet - 1 augusti 2008 21:37

Jag har haft ont i en fot ett tag... Ibland när jag varit ute och rejsat och sedan vilat så har jag haltat hemskt när jag klivit upp. Lite sur på lillasyster som kommer och vill leka blir jag då...


Idag fick jag därför åka till det stora djursjukhuset och träffa vettrinären. Hon klämde och kände och bände och stretchade så det stod härliga till. Så sade hon att jag nog hade en flammation eller så och därför skulle få piller. Sen så ska jag få träffa en ny människa som är sjuk-gymnast som ska klämma mer på mig och kanske låta mig plaska i vatten och så. Låter OK för mig.


Jag fick mina första piller när vi kom hem och efter ett tag blev jag alldeles busig och glad! Var tvungen att fira med att brottas lite med Gryn. Matte sade att vettrinären sagt att jag inte fick vara så busig när jag åt medicinen. Så ska jag tydligen få gå i koppel istället för att rusa också... Skit!


God medicin gör Tuffa glad och fin! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards