Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Vi tänder på olika saker!

Av Tuffa & Grynet - 4 april 2009 17:15

Gryn och jag har olika passioner här i livet. Mitt är rivjärn. Alltså ljudet av när matte river något på rivjärnet. Då hoppas jag alltid att det är morötter som rivs, för det gillar jag. Alltså springer jag till matte så fort det rivs!


Grynet är inte så noga med morötter, hon är typen som gillar grädde. Så hon gillar vispar! Både sånna som matte vispar själv med och sånna som har motor. Då springer hon till matte och ber att få slicka vispen efteråt.


Har ni några sånna bra ljud? /Tuffa

 
 
Blixtra

Blixtra

4 april 2009 20:04

Tja, finns väl många ljud man går igång på. Kniven mot skärbrädan - Kan vara vad gott som helst som hackas som man kanske kan få smaka. Elvispen så klart - Vispkrokarna kan behöva en hundlig fördisk. Öppnande av ett visst skåp som innehåller hundmat och diverse hundgodisar. Kylskåpsdörren. Husses eller mattes steg på gården. Sådana ljud som de allra flesta hundar säkert känner väl till ;-)

http://blixtra.l4rge.com

 
Ingen bild

Hillman

4 april 2009 23:24

När någon öppnar kylskåpsdörren, där finns en massa smaskens. När matte sätter på spisen, då gäller det att hålla sig framme och för att inte tala om när hon tar fram skärbrädet. Sen när matte sätter på kaffet, då vet man att fikastunden är nära, kanske en bullbit kan slinka ned i mitt gap. Åh det finns en massa ljud som drar igång mig.

 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

5 april 2009 11:20

Lige for tiden er det lyden af duer, som sætter gang i mig.
Duerne vil bygge rede i et træ i haven, og jeg ved jo, at husse og matte ikke synes det er en god ide, defor er det min pligt at jage duerne ud af haven.
Det er et hårdt job, for duerne ved vist, at jeg ikke kan klatre i træer, så de er svære at skræmme bort!

http://www.fritzfilur.dk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards