Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Varför tofs? Är jag en pekignese kanske?

Av Tuffa & Grynet - 8 mars 2007 08:39

Varför skall människorna envisas med att sätta tofsar i pannan på vackert luggprydda hundar? Matte påstår att det är för att hon vill se mina vackert bruna ögon, och jag måste säga att det är enklare att tigga till sig godbitar, famför allt av husse... Men det STRAMAR! Först ser man ut som en kines, alltså inte den nakna hundvarianten, utan som människokineserna, med sneda, smala ögon. Jag försöker gnida av tofsen mot människornas ben, men matte är en sån fena på att sätta fast gummibanden att allt jag åstadkommer är att se rufsig ut. Kan inge uppfinna stramfria snoddar? Eller kanske man kan övertala matte att prova hårvax eller nått istället....Stram tofs, inget snofs. /Tuffa

 
 
Ingen bild

Filippa

8 mars 2007 11:47

du har tur med bara en snodd, matte sätter två, e fruktansvärt svårt och få till den lugg man vill ha...ser mer ut som morgonruffs. hehe dem där älgarna skulle jag vilja se, har bara sett sånna dära rådjur och dem fick minnsann höra på min fina stämma:)jädrans va dem studsa iväg över isen, hade gärna kutat efter men matte höll fast mig, men nästa gång....:)

 
Tuffa

Tuffa

8 mars 2007 12:43

Du får se till att börja springa innan du börjar skälla. Mattar ser och luktar inte särskilt bra, så dom fattar oftast mycket senare än du att det är nått spännande på gång. Då låtsas du bara som att du skall springa ut och nosa, sen skäller du. Då hinner hon aldrig med!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Hedwig

Hedwig

8 mars 2007 17:59

Du måste lära dina människor hur man sätter upp tofsen utan stram. Själv älskar jag att få håret uppsatt. Matte sätter tofsen löst och sen bakåt så den ändå inte hänger i ögonen. Man ser hur bra (ut) som helst ;-)

http://hem.spray.se/heddas_place

 
Ingen bild

Fritz-Filur

8 mars 2007 19:40

Det er et lidt svært emne i dag, men hvis du lover ikke at fortælle det videre til andre...- så vil jeg gerne indrømme, at jeg godt kan lide at få håret sat op.
Jeg synes selv jeg ser vældig godt ud, og så undgår jeg at støde ind i lygtepæle og andre ting.
Forleden mødte jeg dog to søde piger, som gerne ville klappe mig, og de syntes jeg var rigtig sød, men de troede jeg var en tæve (tik).... det var pinligt!
Og elgen - hvis jeg skal have den med hjem i bilen, så skal den jo sidde bagi sammen med mig og det bliver nok lidt trangt.

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

8 mars 2007 23:36

De två briardkillar jag känner hade också uppsatt hår. Det du...

Originalvovvens & Bortbytingens matte Nina

http://ninajohangarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards